Kwekkeboom wint Gouden Wheel

21 mei 2015

De Kwekkeboom Oven Range is de beste introductie van het afgelopen jaar. De ovensnacks van de fabrikant wonnen woensdagavond het Gouden Wheel of Retail van Distrifood.

De hoofdprijs werd uitgereikt tijdens een bijeenkomst onder leiding van topdirigent Jules van Hessen. "Jarenlang is er gespeurd naar een oplossing. Frituren is lastig. Je hebt vet nodig, je hebt een frituurpan nodig. Je moet het vet opwarmen. Kortom, gedoe. Kwekkeboom kwam met de ovenrange. Ook de niet friturende huishoudens kunnen nu los op de snacks. En het werkt", zo motiveerde de jury de hoofdprijs.

Kwekkeboom had eerder al het Category Wheel in ontvangst mogen nemen als beste introductie in de productgroep Diepvriessnacks. Ook ontving de fabrikant het Special Wheel voor de belangrijkste Innovatie van het afgelopen jaar. De Special Wheel voor het meest marktverruimende product ging naar de Hellmann’s Mayonaise van Unilever.

Altijd op de hoogte blijven?