VanDrie Group promoot kalfsvlees in Tokio

3 maart 2015

VanDrie Group neemt deel aan Foodex Japan 2015, een internationale voedsel- en drankenbeurs. Het bedrijf organiseerde maandag een kalfsvleesevenement in Tokio.

Japanse consument

Henny Swinkels, Director Corporate Affairs van de VanDrie Group, gaf tijdens het kalfsvleesevenement uitleg over de VanDrie Group. Het bedrijf is wereldmarktleider op het gebied van kalfsvlees en ziet Japan als een belangrijke groeimarkt.

Henny Swinkels: “Nederlands kalfsvlees wordt geproduceerd onder strikte kwaliteitseisen. Kalfsvlees is niet alleen lekker, maar is bovendien mager, mals en licht verteerbaar. Het bevat weinig calorieën en een laag gehalte aan cholesterol en laat zich makkelijk combineren met allerlei garnituren, groenten en kruiden. Hierdoor sluit kalfsvlees goed aan bij de hoge eisen die gesteld worden door de moderne Japanse consument.”

Kalfstartaar

Uiteraard kon er tijdens het evenement kalfsvlees geproefd worden. Onder leiding van Stephane Foray (chef-kok van de Nederlandse ambassade) en Ben van Beurten (Nederlandse meesterkok) werd een walking lunch aangeboden. Er werd een kalfstartaartje met amandelen geserveerd, gevolgd door vitello tonnato en gebakken zwezerik met teriyaki-saus. Een vol-au-vent met een ragout van Nederlandse champignons werd verzorgd door Scelta Mushrooms. Ook kon men op dit geslaagde evenement nog genieten van een heerlijke kalfshaasmedaillon op een bedje van bloemkoolmousse en kalfsjus.

In zijn presentatie tijdens het evenement benadrukte Henny Swinkels dat de VanDrie Group veel waarde hecht aan langdurige relaties en sprak hij bovendien de wens uit, dat de bijeenkomst bijdraagt aan het verstevigen van de zakenrelaties tussen Japan en Nederland.

De VanDrie Group exposeert op de Foodex in hal 5, standnummer F03.

Altijd op de hoogte blijven?