Enkco: nieuwe huisstijl en lupinehamburger

14 januari 2015

Enkco introduceert een nieuwe huisstijl en nieuwe producten. Het foodservice- en convenienceonderdeel van Enkco Foodgroup wil terug naar de basis. “Met producten waar wij als slagers van oorsprong trots op zijn”, zegt commercieel manager Gert Jan Gombert. Op de Horecava presenteert Enkco de lupinehamburger.

Enkco is vanaf nu te herkennen aan een eigentijds, maar ook traditioneel, vertrouwd beeldmerk. Het aardebruine logo oogt als een kwaliteitsstempel en dat is precies wat het bedrijf wil uitstralen. Transparant, innovatief, lokaal en duurzaam zijn voor Enkco belangrijke begrippen.

Het geboortejaar 1960 geeft de traditie en ervaring van het bedrijf aan. De glorende horizon in het logo verwijst onder meer naar het gebruik van lokale grondstoffen en het verder denken dan vandaag. Het logo krijgt achtergronden in verschillende kleuren om aan te geven dat Enkco thuis is in diverse branches.

Lupinehamburger

Het bedrijf wil vernieuwend zijn en zoveel mogelijk duurzaam produceren, waar mogelijk met lokale grondstoffen. De nieuwe lupinehamburger is hiervan een goed voorbeeld. Het gaat daarbij om een combinatie van rundvlees en speciaal voor Enkco in Nederland geteelde lupine.

Via onder meer QR-codes op de verpakkingen wil het bedrijf in de nabije toekomst volledig transparant zijn over de herkomst van alle grondstoffen. Dat geldt voor de Enkco-vleesproducten, maar ook voor de vleesvervangers van Vivera en de kaassoufflés van Culifrost.

Heftige strijd foodservice

Volgens Gombert is er in de foodservicemarkt een heftige strijd gaande. “Wij komen steeds meer onder druk te staan om goedkopere producten te leveren. Daar willen we nadrukkelijk van af.”

Het bedrijf doet dit door terug naar de basis te gaan met ‘gewoon heel goede producten tegen een scherpe prijs’. “Producten, waar wij als slagers van oorsprong trots op zijn en die qua smaak, recepturen en ingrediënten onderscheidend zijn." Hij denkt hierbij aan een minder diep, maar breder assortiment.

De lupinehamburger is nog tot en met 15 januari in Amsterdam RAI op de stand van Enkco in hal 11 te proeven.

Altijd op de hoogte blijven?