Promoot jezelf!

Na een mooie nazomer draaide het weer opeens om. Gure wind met veel regen. Nederlands dus. Mensen stappen van de barbecue zo weer over op de stamppot. We leggen mooie winterproducten in de toonbank; het rookworstseizoen is begonnen, samen met de speksoorten, worsten en balkenbrij. Een leuke tussenperiode voor de feestdagen.

En wat voor feestdagen. Tussen Sinterklaas en Kerst bestaan we alweer 1 jaar! Een jaar dat supersnel ging. Als de dag van gisteren weet ik nog hoe we de winkel openden op 11 december. Een mooi, enerverend jaar om op terug te kijken. Maar ook een moment om vooruit te kijken. We hebben geleerd, wat gaan we doen in de toekomst?

Eerste bestellingen

Het verhaal is gevormd. Klanten zijn aan ons en onze producten gewend en vertellen anderen over ons. Langzaamaan komen de bestellingen weer binnen voor het einde van het jaar (en het nieuwe jaar!).

Veel drukker

Het belooft veel drukker te worden dan vorig jaar, wat we ons haast niet kunnen voorstellen. Mensen zijn op zoek naar de authentieke producten. Ze willen weten waar het vlees vandaan komt. Wie ben je en wat doe je? En voornamelijk, wat wil je gaan doen? Wij willen mensen weer smaak geven. En het gevoel dat ze welkom zijn in onze winkel. We gaan terug naar de basis. Een nieuwe wetgeving, nieuwe kansen! De smaak van vroeger! Wij springen hier straks op in. Niet alleen met producten in de toonbank, maar ook daarachter en daarvoor. We betrekken ze bij ons werk en laten zien wat we doen.

Mooie ovenschotels met een goed bereidingsadvies doen wonderen. De consument weet dan van te voren al waar hij aan toe is en waardeert dat erg. Dat is mij het afgelopen jaar heel erg opgevallen. Zorg dat het totaalplaatje klopt; het product, de prijs (!), de plaats, het personeel, de presentatie en promotie. Het product staat voorop, de prijs moet goed duidelijk zijn en de winkel met het personeel is zeer belangrijk. Hoe presenteer je je product en hoe promoot je het? Denk hier goed over na.

Promotie

Iedereen is misschien een klein beetje stiekem jaloers op de kerstfolder van de budgetgrootgrutter van Nederland. Laten we die slag nou eens voor zijn; maak zelf een mooie kerstfolder (kan ook zo op de computer), zet deze op je website en promoot het via een sociaal netwerk. Et voila! Promoot jezelf! De klant gunt het de lokale versspecialist zeker wel, alleen moet díe wel even laten zien waar hij mee bezig is.

Fijne herfst toegewenst!

Reactie toevoegen

 
Lees ook
De finale van 2020

De finale van 2020

Er zijn al ongelofelijk veel columns geschreven over COVID-19 sinds begin maart van dit jaar. Alle scenario’s en do’s & don’ts zijn de revue al gepasseerd. Eigenlijk was mijn bedoeling om vanaf deze plek niet weer over corona te gaan schrijven.

Feestdagen

Feestdagen

Want als slager bent u natuurlijk al bezig met het assortiment van de komende maanden en alle planning die komt kijken bij de drukste tijd van het jaar. En dit jaar is alles – of in elk geval veel – bovendien anders dan anders.

Geen winkel maar een werkplaats

Geen winkel maar een werkplaats

Cees van den Berg wil het ambacht van de slager laten zien. En dat in een huiskamersfeer. “Ik heb geen winkel gemaakt, maar een werkplaats.” Zijn Vleeschhouwerij in Zetten is een plek die alle zintuigen prikkelt. In de winkel draait het om vlees met beleving, in een persoonlijke vorm.