Ook luxe ná vakantie

Na een zeer uitdagende vakantie (geen vakantie voor de slagers wegens topdrukte), komen de vaste klanten weer. Iedereen begon weer aan z’n dagelijkse werk en de moeders gaan normaal koken. Niets is minder waar. Kalfsspareribs, lamsracks, ribeyes... Noem maar op!

Luxe op tafel

Gelukkig hadden we alles op voorraad, maar in zo’n 'gewone' week na de vakantie reken je er niet op dat mensen luxe op tafel zetten. Wel dus! Mensen hebben in de wijde omtrek gehoord dat wij zulke lekkere ribeyes en entrecotes uit Ierland verkopen. Een welverdiend compliment! Iets om trots op te zijn.

In de weekenden beginnen de feestjes weer, buurtfeesten, verjaardagen etc. We zijn lekker druk met de cateringactiviteiten die hun weg weten te vinden in de Hof van Twente. Volgende week hebben we nog een leuk feestje, lekker ouderwets varken aan ’t spit voor tachtig personen. En tegelijkertijd verzorgen we buffetten in alle woonplaatsen die de Hof telt.

Op de rit

Acht maanden na de opening van onze slagerij kunnen we zeggen dat alles nu goed draait. Het personeel is goed ingewerkt, de winkel loopt super en de catering ook. Dat alles vanuit een slagerij, waar mensen live meekijken met alle werkzaamheden. Gehakt draaien, worst maken, maaltijden bereiden en buffetten: alles in het zicht. Live show en cooking!

Niet alle slagers en cateraars houden ervan hun geheimen aan het grote publiek te laten zien. Dat doen we ook niet, maar het is wel gaaf om een buffet voor 100 personen te bereiden in de winkel tegen over de kassa’s van de Albert Heijn. Er valt iets te beleven voor de klant! Als er een paar mensen staan te kijken, trekt dat alleen maar meer klanten aan. Mensen worden nieuwsgierig naar wat er bij ons allemaal gebeurt.

Topsport

Wij beoefenen topsport en ondertussen enthousiasmeren we het publiek. Steeds meer komt de slager als kok in beeld bij de consument. Er is veel onwetendheid bij de mensen. “Goh, ik wist helemaal niet dat jullie dat ook doen!” en “Er komt nog zo veel meer bij kijken dan ik dacht! Wat een kunstwerkjes”, zijn reacties die we horen.

Kijk, daar doen we het voor. De slager/kok staat in de spotlights. Ik zeg niet dat je er als een clown bij moet staan en onzin moet gaan vertellen. Kalmte zal je redden. Als je rustig blijft, gaan de dingen beter. Laat de klant stap voor stap zien wat je doet. Transparantie en eerlijkheid zijn de dingen waarmee de klant de slager in de ogen kijkt. Alvast veel succes met het rookworstseizoen!

Reactie toevoegen

 
Meer over
Lees ook
Variëren met wokschotels

Variëren met wokschotels

Van meerdere collega’s hoor ik dat kant-en-klare maaltijden al zorgen voor meer dan de helft van hun omzet. De slagerij wordt steeds meer een maaltijdwinkel. De consument wil kwaliteit en gemak en dat kunnen wij, als ambachtelijke slagers, bieden. Voor dit nummer heb ik een wokschotel gemaakt: eenvoudig te maken, presenteert mooi, een hoge winstmarge...

Smokey shoarmaspies

Smokey shoarmaspies

Epos inspireert de slager met verrassende recepten, zoals dit recept voor Smokey shoarmaspies.

‘Elke dag blij met mijn overstap naar de slagerij’

‘Elke dag blij met mijn overstap naar de slagerij’

Annemarie Heikoop (20) was van plan om met kinderen te gaan werken na haar opleiding Sociaal Pedagogisch Werk (SPW). Haar bijbaantje bij Keurslagerij Beverdam in Rijssen gooide die plannen om. Annemarie vond het werk in de slagerij zo leuk dat ze er haar fulltimebaan van maakte en sinds september volgt ze ook een opleiding bij SVO vakopleiding food.