Na een zeer uitdagende vakantie (geen vakantie voor de slagers wegens topdrukte), komen de vaste klanten weer. Iedereen begon weer aan z’n dagelijkse werk en de moeders gaan normaal koken. Niets is minder waar. Kalfsspareribs, lamsracks, ribeyes... Noem maar op!

Luxe op tafel

Gelukkig hadden we alles op voorraad, maar in zo’n 'gewone' week na de vakantie reken je er niet op dat mensen luxe op tafel zetten. Wel dus! Mensen hebben in de wijde omtrek gehoord dat wij zulke lekkere ribeyes en entrecotes uit Ierland verkopen. Een welverdiend compliment! Iets om trots op te zijn.

In de weekenden beginnen de feestjes weer, buurtfeesten, verjaardagen etc. We zijn lekker druk met de cateringactiviteiten die hun weg weten te vinden in de Hof van Twente. Volgende week hebben we nog een leuk feestje, lekker ouderwets varken aan ’t spit voor tachtig personen. En tegelijkertijd verzorgen we buffetten in alle woonplaatsen die de Hof telt.

Op de rit

Acht maanden na de opening van onze slagerij kunnen we zeggen dat alles nu goed draait. Het personeel is goed ingewerkt, de winkel loopt super en de catering ook. Dat alles vanuit een slagerij, waar mensen live meekijken met alle werkzaamheden. Gehakt draaien, worst maken, maaltijden bereiden en buffetten: alles in het zicht. Live show en cooking!

Niet alle slagers en cateraars houden ervan hun geheimen aan het grote publiek te laten zien. Dat doen we ook niet, maar het is wel gaaf om een buffet voor 100 personen te bereiden in de winkel tegen over de kassa’s van de Albert Heijn. Er valt iets te beleven voor de klant! Als er een paar mensen staan te kijken, trekt dat alleen maar meer klanten aan. Mensen worden nieuwsgierig naar wat er bij ons allemaal gebeurt.

Topsport

Wij beoefenen topsport en ondertussen enthousiasmeren we het publiek. Steeds meer komt de slager als kok in beeld bij de consument. Er is veel onwetendheid bij de mensen. “Goh, ik wist helemaal niet dat jullie dat ook doen!” en “Er komt nog zo veel meer bij kijken dan ik dacht! Wat een kunstwerkjes”, zijn reacties die we horen.

Kijk, daar doen we het voor. De slager/kok staat in de spotlights. Ik zeg niet dat je er als een clown bij moet staan en onzin moet gaan vertellen. Kalmte zal je redden. Als je rustig blijft, gaan de dingen beter. Laat de klant stap voor stap zien wat je doet. Transparantie en eerlijkheid zijn de dingen waarmee de klant de slager in de ogen kijkt. Alvast veel succes met het rookworstseizoen!

Altijd op de hoogte blijven?