Dossier

ADVERTORIALS

  • Verstegen

    Eindeloos variëren met de najaarssmaken van Verstegen

    Nu de dagen korter worden is het weer tijd voor volle, rijke smaken. Met comfort food, trendy hapjes voor gezellige borrels of feestelijke maaltijden met rijke smaken. Kruiden- en sauzenspecialist Verstegen helpt versspecialisten hierop in te spelen. Met nieuwe sauzen die de mogelijkheid bieden om… Lees verder →

  • ‘GREENLEA BEEF IS ONGEKEND GOED’

    Schoonderwoerd Vlees B.V. is dé Nederlandse importeur van het honderd procent grasgevoerde premium Greenlea ossenvlees uit Nieuw-Zeeland. Vlees van vee dat ruim twintig maanden in de vrije natuur graast zoals de dieren dat van oorsprong doen. Geen stress, geen toevoegingen en met een uitstekende milieu-footprint.… Lees verder →

  • Mexican & Caribbean BBQ van Verstegen

    Elk jaar gaan we weer op zoek naar nieuwe, verrassende smaken die u als versspecialist kan gebruiken voor uw barbecue gerechten. Ditmaal haalden we onze inspiratie uit Mexico en de Caribbean. Hier kan elke barbecueliefhebber zijn hart ophalen, want deze traditionele keukens bieden oneindig veel… Lees verder →

  • ’Met wild kun je je onderscheiden’

    Hertenbiefstuk, gekonfijte eendenbout, gevulde kalkoenrollade, wilde duiven,  parelhoen, struisvogelfilet, wild-gourmetschotel. Het wildassortiment van Scheria, leverancier van kip-, kalkoen- en wildproducten uit Stompwijk, wordt elk jaar groter. Dat biedt kansen voor slagers en poeliers. “Onderscheid je van supermarkten met mooie wildproducten”, adviseert directeur Coen van Santen.… Lees verder →

  • ‘Aberdeen Black is terecht populair’

    Binnenkort gaat Schoonderwoerd Vlees B.V. haar 72e levensjaar in als familiebedrijf met kwaliteitsvlees en service zeer hoog in het vaandel. In al die jaren is de knowhow doorgegeven én uitgebreid, net als het bedrijf zelf. Schoonderwoerd haalt bijvoorbeeld het beste rundvlees uit Australië: premium Aberdeen… Lees verder →

  • Warme, inspirerende smaken voor de koude maanden

    De koude maanden staan weer voor de deur. Gure dagen waarop het steeds eerder donker wordt. Dan is er niets fijner dan opwarmen bij een knapperend haardvuurtje en met familie aan tafel voor een smaakvolle maaltijd. Een mooie tijd dus voor volle, rijke smaken. Die beleving… Lees verder →

  • FAK vormt het digitale hart van Keurslagerij Lautenschutz

    Patrick Lautenschutz is de vijfde generatie van Keurslagerij Lautenschutz in Apeldoorn.  Het was in eerste instantie niet zijn bedoeling, glimlacht hij. “Ik wilde advocaat worden. Maar natuurlijk hielp ik in de winkel op zaterdagen en in de vakanties. Gaandeweg werd het werk interessanter: eerst verkocht… Lees verder →

  • Salades van Bieze: vakmanschap én gemak gaan hand in hand

    Van Bretonse kip tot Quinoa: in de toonbank van Keurslagerij Dick Kok in Uitgeest schittert een kleurrijk assortiment salades. De productgroep is één van de beste omzetmakers van het bedrijf en zorgt voor extra klantenbinding. “We worden steeds meer een culinaire eetwinkel en salades zijn… Lees verder →

  • Epos inspireert: onderscheiden met barbecueassortiment

    Het barbecueseizoen biedt de ambachtelijke slager alle mogelijkheden om zijn creativiteit te tonen. Epos, leverancier van kruiden en specerijen, wil die creativiteit prikkelen door innovatieve recepten aan te bieden en producten te maken die voldoen aan de nieuwste gezondheidseisen en trends. Rayon Manager Johan Groenenberg… Lees verder →

  • Veelzijdige miso-smaken van Yama

    De Japanse keuken verovert gestaag Europa en combineert prachtig met onze Westerse smaak. “Goed nieuws voor de vleesvakman”, zegt Arjan Siemerink, culinair chef bij Yama Products. Om Japanse producten toegankelijker te maken, ontwikkelde Yama twee tongstrelende smaken: Miso Yuzu en Miso Sesame Ginger. “Combineer deze… Lees verder →

  • Slagersrecept in vertrouwde handen bij Postma Vleeswaren

    Herkomst, kwaliteit en smaak zijn veelbesproken thema’s in de slagerij. Postma Vleeswaren in Haarlem, producent van ambachtelijke vleeswaren, ondersteunt slagers zich optimaal te profileren met hun ambacht en vakmanschap. In een serie vertellen drie slagers over hun samenwerking met Postma Vleeswaren. Deze keer: Perry van… Lees verder →

  • Schmidt Zeevis: veel voordelen met eigen wasserij

    Steeds meer productiebedrijven ontdekken de voordelen van een eigen wasserij. De wasapparatuur is enorm verbeterd. Ook innovatieve droogtechnieken en de toepassing van slimme ICT maken een eigen wasserij weer aantrekkelijk. Zelf wassen loont, ondervindt Schmidt Zeevis. Het bedrijf werkt daarvoor samen met Miele Professional, marktleider… Lees verder →