Management

Uit dit dossier
Communicatie

Communicatie

We praten met klanten, instrueren medewerkers, mailen met leveranciers, appen met familie, bellen met collega’s en zo kan ik nog wel even doorgaan. Goed beschouwd blijft er niet eens zo heel veel tijd over voor het echte creatieve vakwerk. Zeg nu eens eerlijk; wanneer heeft u voor het laatst de toonbank gevuld of worst gemaakt zonder allerlei...

Betrokkenheid medewerkers

Betrokkenheid medewerkers

Het begint met een helder en duidelijk gedefinieerde bedrijfsdoelstelling. En een team medewerkers dat op hoog niveau kan en wil presteren. Wat de organisatie nodig heeft, zijn mensen die zichzelf volledig willen geven. Dit is niet eenvoudig af te dwingen. Maximale inzet van uw medewerkers wordt bereikt als zij zich volledig betrokken voelen bij uw...

Verbeteren is durven loslaten

Verbeteren is durven loslaten

Resultaten uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst. Daarom is loslaten, ofwel anders denken en doen, een noodzakelijke voorwaarde om succesvol te blijven. Gemakkelijk is dit echter niet. “Ik ben altijd succesvol geweest en kreeg alles voor elkaar. Het ging me altijd voor de wind en maakte me nergens zorgen over. De zaken liepen goed....

Proces, product of de klant?

Proces, product of de klant?

Het is een kwestie van beroepsdeformatie. Ik weet het, maar ik kan het niet laten. Altijd let ik op het gedrag van mensen. Als ik bij de kapper kom, de dokter, de opticien, het ziekenhuis, de school van mijn zoons, de supermarkt, de horeca, de bakker. Altijd let ik op hoe mensen omgaan met elkaar en met hun klanten. En of dit past bij de strategie van...

Leiderschap

Leiderschap

“Van mijn medewerkers krijg ik terug dat ze mij erg aardig vinden en prettig in de omgang. Ze kunnen altijd bij mij terecht. Dat vind ik ook belangrijk. Ik vind dat ik aandacht voor ze moet hebben. Ze vinden dat wij op een positieve manier samenwerken. Iedereen heeft zijn inbreng en besluiten nemen we samen. Ik sta niet boven mijn mensen, ik sta...