Slagers+

Uit dit dossier
De passie van Dario Cecchini

De passie van Dario Cecchini

De worstmakers van Brandt & Levie leerden het vak van de Italiaanse slager Dario Cecchine. Onlangs was hij in Nederland voor een lunch bij Brandt & Levie met zo'n vijftig slagers. Onder het genot van porchetta, één van Dario’s specialiteiten, spraken de slagers over de toekomst.

Hoe gingen de slagers om met de hitte?

Hoe gingen de slagers om met de hitte?

De tweede hittegolf van het jaar was vorige week een feit. Het was extreem warm, het kwik steeg zelfs boven de veertig graden. Ondanks de hitte ging het werk bij de slager gewoon door. Hoe gingen zij om met de warmte?

Nederlanders barbecueën steeds vaker en beter

Nederlanders barbecueën steeds vaker en beter

Barbecueën blijft populair in Nederland. Daarbij wordt steeds vaker gekozen voor een duurdere barbecue en voor kwaliteitsproducten. 30 procent van de barbecueënde Nederlanders ziet de barbecue zelfs als statussymbool. Dat blijkt uit het jaarlijkse BBQ-onderzoek onder 1042 Nederlanders van Kieskeurig.nl.

Acht punten die van je winkel een experience maken

Acht punten die van je winkel een experience maken

Experience wordt steeds belangrijker voor een winkel. Klanten zijn op zoek naar een ervaring. Het begrip experience-economy is al twintig jaar geleden bedacht, maar het is nog steeds niet helemaal duidelijk wat een ‘ervaring’ precies is. Katelijn Quartier benoemt acht eigenschappen die van een winkel een experience maken.

Cordon bleu met kaasspreads

Cordon bleu met kaasspreads

Deze keer gaan we naast vlees ook met kaas aan de gang. De bekendste vleesvariant met kaas is natuurlijk de cordon bleu, een filetlapje gevuld met ham en kaas. Ik heb een mooi stuk varkensvlees hiervoor, maar het kan ook heel goed met kalfsvlees. Je kunt ook kleine ‘vinkjes’ van een laagje smeerbare kaasspread voorzien, of een rollade. Tekst...