Slagers+

Uit dit dossier
Makkelijke ­feestdagen

Makkelijke ­feestdagen

De consument gaat de komende feestdagen voor gemak en kwaliteit. Dat voorspelt versgroothandel Foodimpuls. Het bedrijf speelt in op deze trend met meerdere maaltijdconcepten voor de slager. “Mensen willen thuis uit eten, zonder uren in de keuken te staan. Voor dat gemak willen ze best wat meer uitgeven.”

Vier nieuwe meesters in de slagersbranche

Vier nieuwe meesters in de slagersbranche

Sinds 21 september mogen Hans-Peter Spaans en Hans de Goeij zichzelf branche erkende meesterslager noemen. Op diezelfde datum zijn Jessica Hoevenaars en Christiaan Verkuijl geïnaugureerd als branche erkende meesterverkoper. Ad Bergwerff, voorzitter van de Commissie Meesterproef, reikte de officiële gouden meesterspeldjes uit, met de bijbehorende oorkondes.

Versbeleving bij Culinaire Slagerij Walter Brouwer

Versbeleving bij Culinaire Slagerij Walter Brouwer

Walter Brouwer is met zijn culinaire slagerij al jaren een begrip in Purmerend. Hij heeft onlangs zijn zaak laten verbouwen, het gehele interieur is vernieuwd. Met twee directe concurrenten minder, wacht hem een drukke periode. Hoe bereidt hij zich voor op de feestdagen?

Nieuwe 1,5 meter-campagne voor slagers

Nieuwe 1,5 meter-campagne voor slagers

In de strijd tegen het coronavirus is de 1,5 meter afstand een van de belangrijkste maatregelen, ook in de slagerij. Maar in de praktijk vergeten mensen het nog wel eens. Daarom start Koninklijke Nederlandse Slagers (KNS) een nieuwe campagne om de klanten er aan te herinneren.

‘Ook jongeren weten mijn slagerij te vinden’

‘Ook jongeren weten mijn slagerij te vinden’

Twee jaar geleden haalde Alex van Deursen zijn slagersdiploma’s bij SVO vakopleiding food en een jaar daarna opende hij al zijn eigen slagerij: Keurslager Meat Monkey in Cuijk. Eindelijk kan de ondernemer zijn vernieuwende ideeën in de praktijk brengen. De coronamaanden is Meat Monkey relatief goed doorgekomen. “Ik wil vooral vooruitstrevend blijven.”