Uit het magazine

Uit dit dossier
Make-over voor slagerij Dick Reus

Make-over voor slagerij Dick Reus

Een geslaagde make-over: slager Dick Reus is blij met de restyling van zijn winkel. In een week tijd kreeg zijn winkel een frisse look. De inrichting is veranderd, evenals de koelmeubels. “Klanten hebben het gevoel dat de winkel ruimer is geworden, terwijl de oppervlakte niet is vergroot.”

Stoer vlees

Stoer vlees

Op De Stoerderij in het Brabantse Breugel houdt Arjan Swinkels een indrukwekkende kudde van honderd waterbuffels. Zijn boerderijvlees verkoopt hij via crowdfunding aan een groeiende klantenkring. “Lokaal en duurzaam, precies zoals iedereen vindt dat het moet.”

‘Ik beslis vandaag wat ik morgen in de toonbank heb’

‘Ik beslis vandaag wat ik morgen in de toonbank heb’

Wat worden de trends van 2021? En in hoeverre maakt de slager gebruik van trends in de branche? Terwijl de een zich volledig stort op nieuwe smaken, digitale mogelijkheden en een bezorgservice, profileert de ander zich door dat juist níet te doen. Vandaag het laatste deel van deze rondvraag met slagerij Pennings.

Meer omzet dankzij visual merchandising

Meer omzet dankzij visual merchandising

Hoe verleid je klanten om bepaalde producten te kopen? Heeft het zin om aandacht te besteden aan je productpresentatie? Deze vragen zijn gesneden koek voor Peter de Bie van Studio NRG Blue in Amsterdam. Hij ondersteunt en adviseert zijn klanten bij visual merchandising. Dat werpt zijn vruchten af: klanten behalen een omzetgroei van 30 procent.

‘Wij maken online verkoop en promotie eenvoudig’

‘Wij maken online verkoop en promotie eenvoudig’

Wat worden de trends van 2021? En in hoeverre maakt de slager gebruik van trends in de branche? Terwijl de een zich volledig stort op nieuwe smaken, digitale mogelijkheden en een bezorgservice, profileert de ander zich door dat juist níet te doen. Vandaag het derde deel van deze rondvraag met Midmid en Uw Slager.