Veehouderij

Uit dit dossier
Promotiefilms over Europese pluimveesector

Promotiefilms over Europese pluimveesector

De Europese campagne voor de pluimveevleessector sloot 2020 af met promotiefilms over sector. Hiermee laat de pluimveeverwerkende industrie keten zien en geeft uitleg over de duurzaamheidsaspecten.

Promotiecampagne kip bereikt miljoenen mensen

Promotiecampagne kip bereikt miljoenen mensen

Juli 2020 startte de pluimveesector met een Europese promotiecampagne voor kip. Het doel was mensen te laten zien waar hun voedsel, in dit geval kip, vandaan komt en hoe het wordt gemaakt. Deze campagne heeft miljoenen mensen bereikt, laat NEPLUVI weten.

Van Loon Group introduceert nieuw ketenconcept Varken op z’n Best

Van Loon Group introduceert nieuw ketenconcept Varken op z’n Best

Op initiatief van Van Loon Group startte 1 oktober 2020 het nieuwe ketenconcept Varken op z’n Best. Met dit concept wil Van Loon Group de kwaliteit van het varkensvlees te verhogen en de keten transparant, duurzaam en stuurbaar maken.

Wagyu uit de polder

Wagyu uit de polder

Wagyuvlees is bezig aan een opmars. Klanten komen van heinde en ver naar Het Koeienhuis in Benningbroek. Daar verkopen Klaas en Wendy Vlaar hun exclusieve rundvlees. Het gemarmerde vlees is de droom van menig carnivoor. En niet alleen de bekende dure delen zijn de moeite waard. “Onze wagyuburgers zijn niet gekruid, wij kruiden onze koeien.”

Stoer vlees

Stoer vlees

Op De Stoerderij in het Brabantse Breugel houdt Arjan Swinkels een indrukwekkende kudde van honderd waterbuffels. Zijn boerderijvlees verkoopt hij via crowdfunding aan een groeiende klantenkring. “Lokaal en duurzaam, precies zoals iedereen vindt dat het moet.”