Winkelformules

Uit dit dossier
De 'vleesweters' van Slagerij Van der Meer uit Castricum

De 'vleesweters' van Slagerij Van der Meer uit Castricum

De vleesweters noemen ze zichzelf. Bij Slagerij Van der Meer uit Castricum staan puur vlees en ambacht centraal. Met workshops en het actief aanbieden van vergeten vlees etaleert eigenaar Joost van der Meer zijn vakkennis. “We willen laten zien dat we echte slagers zijn.”

Rudolf Alblas stapt over van Keurslager naar Topslager

Rudolf Alblas stapt over van Keurslager naar Topslager

Slagerij Rudolf Alblas is sinds enkele weken een Topslager. Uit zakelijke overwegingen stopte hij met de formule Keurslager. Hij wilde meer zijn eigen plan trekken. De omschakeling vond plaats tijdens openingstijden en toen het logo van Topslager aan de wand was bevestigd en het uithangbord opgehangen, feliciteerden de klanten hem met zijn ‘promotie’....

´Op de Zeedijk heeft iedereen zijn eigen specialisatie´

´Op de Zeedijk heeft iedereen zijn eigen specialisatie´

Slager Rik Vet heeft zijn slagerij op de Zeedijk in hartje Amsterdam. De winkel is klein, wat niet veel mogelijkheden geeft voor een uitgebreid assortiment. Dat wil Vet ook niet, want in Amsterdam zijn talloze speciaalzaken en restaurants. “Wij zijn gespecialiseerd in vlees”.

Ondernemen in versmarkt Fresh!

Ondernemen in versmarkt Fresh!

In Leidschendam verrijst op dit moment een luxe, Amerikaans-geïnspireerd winkelcentrum op de plaats van winkelcentrum Leidsenhage. De winkels van de versmarkt Fresh! zijn al enige tijd open. Een van deze verswinkels is Slagerij Christiaanse. Hoe is het om te ondernemen in een modern winkelcentrum, met een groot aantal verswinkeliers dicht bij elkaar?

Acht punten die van je winkel een experience maken

Acht punten die van je winkel een experience maken

Experience wordt steeds belangrijker voor een winkel. Klanten zijn op zoek naar een ervaring. Het begrip experience-economy is al twintig jaar geleden bedacht, maar het is nog steeds niet helemaal duidelijk wat een ‘ervaring’ precies is. Katelijn Quartier benoemt acht eigenschappen die van een winkel een experience maken.