Winkelformules

Uit dit dossier
Acht punten die van je winkel een experience maken

Acht punten die van je winkel een experience maken

Experience wordt steeds belangrijker voor een winkel. Klanten zijn op zoek naar een ervaring. Het begrip experience-economy is al twintig jaar geleden bedacht, maar het is nog steeds niet helemaal duidelijk wat een ‘ervaring’ precies is. Katelijn Quartier benoemt acht eigenschappen die van een winkel een experience maken.

Nieuwe winkelformule Traiteurslager

Nieuwe winkelformule Traiteurslager

Bens Verspromotie introduceert een nieuwe winkelformule voor slagers, Traiteurslager. De formule geeft ondersteuning bij promotie, presentatie en receptvariatie.

Vereniging van Keurslagers legt prioriteit bij eigen leden

Vereniging van Keurslagers legt prioriteit bij eigen leden

De Vereniging van Keurslagers gaat de activiteiten van dochter-onderneming Versplatform integreren in de Vereniging. De Vereniging richt zich voortaan volledig te richten op de eigen leden.

Keurslagerij Tholhuijsen is maar 10 maanden per jaar open

Keurslagerij Tholhuijsen is maar 10 maanden per jaar open

Keurslagerij Tholhuijsen in Renesse is een echte seizoenswinkel. In de zomer trekt de slager veel meer klanten. “We hebben daarom bewust de keus gemaakt om in januari en februari te sluiten”, zegt eigenaar Rob Tholhuijsen. Die maanden zijn de vaste klanten aangewezen op de supermarkt. Dit betekent dat Tholhuijsen zijn klanten...

Boucherie Rosalyce: Slagers met stropdas

Boucherie Rosalyce: Slagers met stropdas

In Frankrijk gaan gastronomie, delicatessen en traiteur hand in hand. Slagerij Rosalyce, in Charmeil vlakbij Vichy, is een walhalla voor de fijnproever. De winkel verkoopt tal van kwalitatief hoogwaardige en luxe producten. Daarbij hoort geen slager in een witte jas, maar een keurig overhemd met stropdas. Eigenaar Stéphane Theriaud vertelt over zijn...