Vlees + 8 | november 2020

Vlees + 8 | november 2020

Het thema van dit nummer van Vlees+ is trends.

In deze editie

  • Wat worden de trends van 2021?
    Klanten willen lekker vlees; dat mag vet zijn
  • Make-over voor slagerij Dick Reus
    ‘Mensen nemen makkelijk een bakje extra mee’
  • Nieuwe smaken met behoud van ambacht
    Succesvolle samenwerking met Epos
  • Wagyu uit de polder
    Het Koeienhuis werkt jaren aan perfecte smaak
  • Consument waardeert vakmanschap
    Nieuwe rol voor vers
  • Laat zien wat je verkoopt
    Meer omzet door visual merchandising

Rubrieken

  • SVO vakopleiding food
  • In Beeld
  • Uit de Branche
  • Ambacht: wild
  • Column Jan Nederhoed
  • Wetgeving
  • Financieel
  • Bedrijvengids
  • Rondvraag: trends
  • Boeken
In deze editie
Meer omzet dankzij visual merchandising

Meer omzet dankzij visual merchandising

Hoe verleid je klanten om bepaalde producten te kopen? Heeft het zin om aandacht te besteden aan je productpresentatie? Deze vragen zijn gesneden koek voor Peter de Bie van Studio NRG Blue in Amsterdam. Hij ondersteunt en adviseert zijn klanten bij visual merchandising. Dat werpt zijn vruchten af: klanten behalen een omzetgroei van 30 procent.

Ontslag door corona

Ontslag door corona

Corona heeft veel veranderd: de anderhalvemetersamenleving is ingevoerd en iedereen werkt zoveel mogelijk thuis. Op de werkvloer geldt dat je bij klachten thuisblijft en je gezinsleden ook. Hierover komen vanuit de praktijk veel (juridische) vragen. Kunnen werknemers zich ziekmelden of moeten ze onbetaalde verlofuren opnemen? Wie betaalt de loonkosten...

Epos ondersteunt het ambacht met nieuwe gerechten en smaken

Epos ondersteunt het ambacht met nieuwe gerechten en smaken

De Drentse slager Gerard Dijkstra creëert nieuwe smaken en producten met behoud van het oude ambacht. De hulp van rayonmanager Severien Reinders van Epos komt daarbij steeds als geroepen. Zo doen moderne bereidingen hun intrede in de oude veenkoloniën.

Trends 2021: van digital food tot injera

Trends 2021: van digital food tot injera

Dat de pandemie ook in 2021 haar sporen zal nalaten op het gebied van food, zal geen verrassing zijn. Foodtrendwatcher Anneke Ammerlaan en retaildeskundige Paul Moers over de blijvende effecten en de te verwachten ontwikkelingen voor volgend jaar. De hoofdmoot van de foodtrends wordt vooral lokaal, eenvoudig maar vooral troostrijk voedsel. Daarnaast...

Foodtrends in de slagerij

Foodtrends in de slagerij

Slager Josja Haagsma en foodtrendwatcher Marielle Bordewijk zien een aantal specifieke producttrends in de slagerij.

Make-over voor slagerij Dick Reus

Make-over voor slagerij Dick Reus

Een geslaagde make-over: slager Dick Reus is blij met de restyling van zijn winkel. In een week tijd kreeg zijn winkel een frisse look. De inrichting is veranderd, evenals de koelmeubels. “Klanten hebben het gevoel dat de winkel ruimer is geworden, terwijl de oppervlakte niet is vergroot.”

Wagyu uit de polder

Wagyu uit de polder

Wagyuvlees is bezig aan een opmars. Klanten komen van heinde en ver naar Het Koeienhuis in Benningbroek. Daar verkopen Klaas en Wendy Vlaar hun exclusieve rundvlees. Het gemarmerde vlees is de droom van menig carnivoor. En niet alleen de bekende dure delen zijn de moeite waard. “Onze wagyuburgers zijn niet gekruid, wij kruiden onze koeien.”

'Nieuwe’ rol voor vers

'Nieuwe’ rol voor vers

Dat voeding gerelateerd is aan onze gezondheid en kwaliteit van leven, is al lang geen nieuws meer. En dat verse producten daar een belangrijke rol in spelen, mogen we ook veronderstellen. Maar waaróm kiezen we steeds vaker voor vers en waar kopen we die producten het liefst?

Marcel Scholten heel blij met vernieuwde winkel én glycol-koeling

Marcel Scholten heel blij met vernieuwde winkel én glycol-koeling

Uw Slagerij ’t Loo in Heiloo heeft een complete metamorfose ondergaan. Er is een duidelijke looproute gecreëerd, waarbij klanten door de hele winkel lopen en vanuit het zelfbedieningsmeubel gemakkelijk lekkernijen meenemen. De nieuwe koeltoonbank draait op glycol. De werkruimte achter is uitgerust met een speciale gehaktcel en aan de voorkant van de...

2021

2021

En dan ben je opeens bezig met het laatste nummer van 2020. Een jaar waarvan we halverwege al dachten “kan het niet voorbij zijn?” Een jaar zoals geen ander, een jaar waar we nog vaak aan terug zullen denken.