2,4 miljoen deelnemers Nationale Week zonder Vlees

20 april 2020

2,4 miljoen Nederlanders deden mee aan de derde editie van de Nationale Week Zonder Vlees , die van 9 tot en met 15 maart plaats vond. Dat maakt de organisatie bekend. Supermarkten verkochten deze week 200,4 procent meer vleesvervangers ten opzichte van een gemiddelde week.

De cijfers laten ook zien dat 46 procent van de Nederlanders de Week Zonder Vlees-campagne hebben gezien. 14 procent heeft meegedaan aan de Week Zonder Vlees. Dit is een groei ten opzichte van vorig jaar toen 11 procent mee deed. Dit jaar aten de deelnemers gemiddeld 4,7 dagen geen vlees, in 2019 lag dit gemiddelde op 3,9 dagen.

Verkoop in supermarkten

Tijdens de Week zonder Vlees verkochten de Nederlandse supermarkten 200,4 procent meer vleesvervangers ten opzichte van een gemiddelde week. Dat blijkt volgens de organisatie uit cijfers van onderzoeksbureau IRi. In 2019 was 180,3 procent. 

Het doel van de Nationale Week Zonder Vlees is om mensen kennis te laten maken met vegetarisch eten. Volgens de organisatue heeft 74 procent van de deelnemers aan de Nationale Week Zonder Vlees de intentie om ook na deze week minder vlees te blijven eten.

Dit artikel verscheen eerder op: Evmi

Altijd op de hoogte blijven?