Meesterslagers op trendtour door Amsterdam

5 oktober 2012

Leden van de Vereniging Nederlandse Meesterslagers hebben begin deze maand een trendtour door Amsterdam gemaakt. In samenwerking met Shoot My Food is een op maat gemaakte fietsroute uitgezet langs voornamelijk op food gerichte speciaalzaken en winkelconcepten met een verhaal. Doel van de tocht was inzicht te krijgen in nieuwe trends en verhalen achter concepten en er mogelijk elementen uit te halen die weer toepasbaar zijn in de eigen slagerijen. Zo werd onder andere een e-nummervrije supermarkt, een restaurant met alleen gehaktballen als vlees op de kaart, een groentesjamaan die geneest met natuurlijke vitaminen en de pilotstore van Starbucks bezocht. Op, in sommige gevallen zeer gedreven manier gaven de ondernemers uitleg over hun filosofie, concept, marketing en doelgroep. En naast informatie had men ook oog voor de inwendige mens en was er volop gelegenheid tot proeven en beleven. De dag werd afgesloten met een diner in een restaurant die werkt volgens het Nose-to-Tail concept; alles van het dier, van kop tot staart, wordt verwerkt in de menukaart.

Altijd op de hoogte blijven?