Boonstra's Warme Winterwekenbeurs inspireert

9 november 2017

Met een bezoek aan de Warme Winterweken-beurs van Boonstra Verswaren kon de Noord-Nederlandse versbranche zich volop laten inspireren. Zo'n 60 bedrijven hadden en stand in het Groningse stadion De Euroborg. "Echt wel het maximum", aldus directeur John Helder van Boonstra. "We moeten de specialist verder helpen." De beurs was op en top verzorgd. John Helder doet alles het liefst onder eigen regie. "Dan kan ik zelf bepalen hoe ik het doe, en met ons eigen assortiment.

Onder de standhouders bevonden zich niet alleen versbedrijven, maar ook andere toeleveranciers. Zo stond Delmo er met hun kleine MAP-verpakkingsmachine, die goed in een winkel past. Ook Hendi was aanwezig met nonfood- artikelen, zoals verpakkingen, snijplanken en een elektrische soepketel.

Maar het gros was toch versproduct. Het varieerde van vlees, vis, kaas, sauzen en salades. Bonfait had drie nieuwe halffabrikaten salades, waar de versspecialist zelf zijn producten aan kan toevoegen. Bieze, eveneens een saladesfabrikant heeft nu ook stoofpotjes in het assortiment. In het oog sprongen ook de fraai gedecoreerde paté's van het Belgische Spiegeleire. De sausjes van Sooo hebben grappige titels meegekregen als Veni Vidi Phenomenal Caesar dressing. Kroon tafelzuren heeft naast de traditionele uitjes en augurken een variant met cassisuitjes, voor bij wild.

Maar er waren vooral vleesproducenten met hun product aanwezig: Patrick van den Berg, die zijn leveringsgebied wil uitbreiden naar Noord-Nederland, het Parma ham consortium, Zwanenberg vleeswaren, Boer'nKiep van Nijland Kipproducten, poelier Van der Wal met kant-en klare braadsleetjes met vlees en groente.

De ondernemers zijn verder blij met Boonstra als partner. 'Boonstra denkt mee, helpt bij productontwikkeling, heeft tips en ideeën. Het maakt het bedrijf meer dan alleen maar een verkoopkanaal. Zo mis het bedrijf in samenwerking met faberreclame het concept Uw Beenhouwer gestart. Eind november opent de eerste winkel. Motto van de keten is: 'Proef de oorsprong', waarbij het om de beleving gaat. Ook Must be Bio is een concept, waaraan Boonstra heeft bijgedragen. Het is een laagdrempelig en duidelijk concept voor biologische voeding.

Aan het einde van de drukbezochte beurs waren zowel John  Helder als de exposanten tevreden. Er zijn volop nieuwe ideeën voor de komende warme winterweken opgedaan.

Altijd op de hoogte blijven?