Nieuws

‘Food on the Move’ in Etten-Leur

De Najaarsbeurs van VAV-divers in Etten-Leur had als thema Food on the Move. Voedingsproducten uit de streek, binnen- en buitenland en bedrijfsartikelen werden gepresenteerd. Het evenement trekt jaarlijks  25.000 tot 30.000 versspecialisten.

Storytelling

“De najaarsbeurs is een feestje van herkenning”, vindt Peter Hiemstra marketingmanager bij de VAV-groep. Traditionele producten in een nieuw jasje, nieuwe producten en kerstgerechten, zoals verschillende soorten paté, ham en cervelaatworst werden gepresenteerd aan de bezoekers. Ook hadden de organisatoren een ruimte ingericht voor informatie over promotiemiddelen.
Storytelling bij de promotie van bedrijf en product wordt steeds belangrijker, vindt Peter Hiemstra. “De consument voelt zich meer aangetrokken tot producten waarvan hij de achtergrond, ‘het verhaal’ kent.” Volgens Hiemstra is de promotie pas compleet wanneer storytelling gecombineerd wordt met een verzorgde website met productinformatie en narrowcasting (informatie overdragen via een beeldscherm in het bedrijf aan consumenten).

Goed voorbeeld

Edelbrons uit Limburg pakt het goed aan. Enthousiast vertellen zij over de manier van rookwijze van varkensproducten en het gebruik van streekproducten. Ook het Belgisch bedrijf Batallé Duroc – gespecialiseerd in exclusieve varkensproducten zoals ham en cervelaatworst – weet hun verhaal van  kwaliteitsbewaking in alle verwerkingsprocessen goed te delen  met de aanwezige versspecialisten.

Naast vleesproducten was er op de beurs aandacht voor kruiden, specerijen, broodproducten, chocolade en sauzen. www.vavdivers.nl.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *