Albert Heijn koopt online gezondheidsplatform FoodFirst Network

FoodFirst Network_persbericht AH

Albert Heijn neemt het 'Netflix van gezond eten en leven' FoodFirst Network over. Op het lifestyleplatform krijgen betalende abonnees tips en advies over voeding, bewegen, slaap en ontspanning. Bekende gezichten van het platform zijn Rudolph van Veen en Irene Moors. De Hoogleraren Jaap Seidell en Hanno Pijl ondersteunen het initiatief. 

Door redactie Foodlog

De overname past volgens Albert Heijn in de strategie om iedereen in Nederland te inspireren tot een gezonde leefstijl. Oprichter Jan Dekker startte het platform in 2017. Zijn streven was een volledig reclamevrij en onafhankelijk online platform over voeding. 

De overname door Albert Heijn staat dat niet in de weg, zegt Dekker. Het platform blijft zelfstandig werken onder zijn eigen naam. Het verdienmodel gaat wellicht wel op de schop. Albert Heijn wil namelijk dat het platform voor iedereen toegankelijk wordt. Daarnaast biedt de samenwerking kansen “voor speciale acties voor Albert Heijn-klanten en de honderdduizend medewerkers van Albert Heijn”, schrijven beide partijen in het persbericht. 

"Met deze stap krijgen wij in één klap een enorm bereik en dat past precies bij onze missie: zoveel mogelijk mensen helpen gezonder te leven", zegt Dekker. "Dat we binnen het AH-concern zelfstandig verder kunnen bouwen is natuurlijk een pré."

De supermarktketen maakte geen financiële details bekend over de overname.

Bron: Foodlog

Reactie toevoegen

 
Lees ook
Minder groei en meer concurrentie voor biologische voeding

Minder groei en meer concurrentie voor biologische voeding

De markt voor biologische voeding groeit al geruime tijd harder dan de markt voor reguliere voeding. Die groei zal de komende jaren onder druk komen te staan door toenemende concurrentie, voorspelt RaboResearch. Rabobank voorspelt dat de marktgroei voor biologische producten de komende jaren iets zal afzwakken, maar nog altijd rond de 3-4% zal...

De Nederlandse foodsector blijft groeien

De Nederlandse foodsector blijft groeien

In 2018 groeide de toegevoegde waarde van de Nederlandse foodsector met ruim 4,5 procent. Deze trend zet zich door in 2019, dan wordt een stijging van meer dan 2 procent verwacht. De groei komt door de stijgende binnenlandse vraag en een stabiele ontwikkeling van de export. Aan die exportgerichtheid kleeft een risico. De Brexit negatieve gevolgen hebben....

De omzet van voeding met een keurmerk blijft toenemen

De omzet van voeding met een keurmerk blijft toenemen

Consumenten kiezen steeds meer voor producten met een onafhankelijk keurmerk. De omzet van deze producten is de afgelopen jaren flink toegenomen. Deze groei zet zich in 2017 verder door met een stijging van 29 procent. Met name ASC en het Beter Leven keurmerk groeien fors. Dit blijkt uit de Monitor Keurmerken Retail van onderzoeksbureau IRI. De keurmerken...