Alea Publishers steunt slagers met oproep koop lokaal

affiche slager

Het zijn zware tijden voor mensen met een winkel in food&drinks, ook voor slagers. Waar supermarkten leeggekocht worden op het gebied van wc-papier en lang houdbare producten, mist de foodretail omzet doordat onder meer feestjes en verjaardagen niet doorgaan, catering wordt afgezegd, leveringen aan de horeca zijn stopgezet en bedrijfslunches niet meer verzorgd kunnen worden. Sommige winkeliers hebben snel een nieuwe route kunnen vinden voor hun producten, maar de meesten kampen met een omzetdaling. 

Gelukkig is langzaamaan wel een kleine kentering te zien; steeds meer mensen bezoeken hun lokale foodwinkels voor de dagelijkse boodschappen. Om deze ontwikkeling kracht bij te zetten, roept Alea Publishers, de uitgever van onder meer Bakkers in Bedrijf, Vlees+, Vis Magazine, Vakblad IJs, More than Drinks!, Pompshop en EVMI, consumenten op om meer te kopen bij lokale foodwinkeliers. De uitgeverij ontwierp daarvoor affiches die winkeliers kunnen printen en ophangen in hun etalage. Ook zijn er banners voor de websites en om op sociale media te posten. 

Alea Publishers wil met deze middelen ondernemers ondersteunen door consumenten op te roepen om de kleinere ondernemers in food & drinks niet te vergeten.

Bekijk en download hier alle affiches en banners. Al het materiaal is gratis te downloaden en te gebruiken. Veel succes!

 

Reactie toevoegen

 
Lees ook
Variëren met wokschotels

Variëren met wokschotels

Van meerdere collega’s hoor ik dat kant-en-klare maaltijden al zorgen voor meer dan de helft van hun omzet. De slagerij wordt steeds meer een maaltijdwinkel. De consument wil kwaliteit en gemak en dat kunnen wij, als ambachtelijke slagers, bieden. Voor dit nummer heb ik een wokschotel gemaakt: eenvoudig te maken, presenteert mooi, een hoge winstmarge...

Smokey shoarmaspies

Smokey shoarmaspies

Epos inspireert de slager met verrassende recepten, zoals dit recept voor Smokey shoarmaspies.

‘Elke dag blij met mijn overstap naar de slagerij’

‘Elke dag blij met mijn overstap naar de slagerij’

Annemarie Heikoop (20) was van plan om met kinderen te gaan werken na haar opleiding Sociaal Pedagogisch Werk (SPW). Haar bijbaantje bij Keurslagerij Beverdam in Rijssen gooide die plannen om. Annemarie vond het werk in de slagerij zo leuk dat ze er haar fulltimebaan van maakte en sinds september volgt ze ook een opleiding bij SVO vakopleiding food.