Brandt & Levie introduceert De Worstclub

Brandt & Levie_Worstclub

De worstenmakers van Brandt & Levie komen met iets nieuws. De Worstclub: Dé club voor beter vlees. Leden krijgen iedere twee maanden een box vol met worsten in verschillende smaken.

Chefs Geert van Wersch, Jiri Brandt en Samuel Levie zijn de namen achter Brandt & Levie. Zij maken worst van varkens die een goed leven hebben gehad. De mannen komen regelmatig met nieuwe smaken, soms in samenwerking met andere bedrijven. In het verleden met onder andere de kaasmakers van Remeker, Jonnie Boer, whisky-huis Laphroaig en koffiebranderij BOCCA.

De Worstclub

Om worstfans kennis te laten maken met al deze smaken komen ze nu met De Worstclub. Elke twee maanden ontvangen de leden een box van met verschillende soorten worst. Van de klassieke boudin blanc en Yorkshire bangers tot meer uitdagende smaken als mapo tofu of piment d'Espelette en sinaasappel. Het pakket bestaat altijd uit een combinate van twee droge worsten, vijf smaken braadworst en een extraatje.

Naast de tweemaandelijkse levering van droge worst krijgen de leden toegang tot speciale Worstclub-recepten van Samuel Levie en ontvangen korting in de Brandt & Levie webshop. Tot slot kunnen ze deelnemen aan Worstclubworkshops.

Brandt & Levie

“Een goed varkensleven zorgt voor een goede kwaliteit vlees”, is de overtuiging van de mannen van Brandt & Levie. Ze gingen naar Italië om meer te leren over het maken van droge worst en zagen dat hiervoor vaak vlees wordt gebruikt van varkens die een slecht leven hadden. Dat inspireerde ze tot het opzetten van een worstenmakerij met alleen vlees van varkens met een goed leven. De mannen gebruikten het vlees van hun eigen varkens die opgroeien bij bevriende boeren en biologische varkens van Nederlandse bodem.

Reactie toevoegen

 
Dossiers
Lees ook
Jaarbijeenkomst De Gildeslager

Jaarbijeenkomst De Gildeslager

De jaarbijeenkomst van de vereniging De Gildeslager is elk jaar een feest. “De slager in de samenleving” en “Ambacht met passie” zijn slogans waar de hedendaagse moderne ambachtsman of -vrouw wel mee uit de voeten kan. Tijdens de bijeenkomst waren deze slogans dan ook de rode draad.

Groeiende markt voor vleeswaren van de slager

Groeiende markt voor vleeswaren van de slager

Slagers versterken hun imago en krikken de omzetcijfers op met ambachtelijke vleeswaren. Herkomst, bereiding en smaak wegen zwaar bij de consument, die steeds vaker vleeswaren eet. Niet alleen op brood, maar ook als snack en in andere gerechten.

Kies een  ‘worst case scenario’

Kies een ‘worst case scenario’

Worstmaken? Daar kun je wel een jaar over praten: er zijn zo veel soorten, met elk een eigen specifieke manier van bereiden en conserveren. Het is een specialisme waarvan we onze studenten de basisbeginselen bijbrengen tijdens de slagersopleidingen. Wie een echt worst case scenario wel ziet zitten, kan verdiepende keuzedelen en trainingen volgen. Het...