Campagnes Week van de Slager gestart

7 mei 2019

Volgende week, op 13 mei, gaat de Week van de Slager van start. Het doel van deze week is om kinderen, jongeren en volwassenen kennis te laten maken met het slagersvak. Dat gebeurt ook op de sociale media. Begin mei gingen de campagnes op Facebook en Instagram van start.

Op de Facebookpagina van de Week van de Slager laten slagers zien dat er voor iedereen een geschikte slager in de buurt is. Zo vertelt Bart Ridder van Slagerij Bart Ridder over de veelzijdigheid van het slagersvak en zijn slagerij. Daarnaast komen Danique Groot, Sjors Bodegraven en Corina Wisse aan het woord.

Met de campagne op Instagram richt de Week van de Slager zich op jongeren. Carlijn Rood, Danique Groot, Martijn Griekspoor en Rick Vicenties laten daar de veelzijdigheid van het slagersvak zien met de campagne 'Ook voor jou?'

De campagnes zijn ook te zien op het YouTube-kanaal van Sovvb

Tijdens de Week van Slager organiseren slagers door het hele land allerlei activiteiten om het slagersvak te promoten en jonge mensen ervoor te enthousiasmeren. Het thema is dan ook 'een verrassend veelzijdig vak'. Deelnemende slagers bepalen zelf het programma. Denk bijvoorbeeld aan klassenbezoeken, gastlessen op school, demonstraties en workshops.

De Week van de Slager vindt plaats van 13 tot en met 18 mei. Meer informatie en aanmelden kan op www.weekvandeslager.nl.

 

Altijd op de hoogte blijven?