Consument blijft ook na coronacrisis online boodschappen doen

Online shoppen

Beeld: Pixabay

Uit onderzoek van Nielsen blijkt dat een groot deel van de Nederlandse consumenten ook na de coronacrisis online boodschappen blijft doen. Consumenten kopen vooral dranken, verse producten en verpakt voedsel vaker online dan voor de uitbraak van het virus. Dat meldt RetailNews.

Onderzoeksbureau Nielsen onderzocht hoe de Nederlandse consument over de corona-uitbraak denkt. 26 procent van de ondervraagden verwacht dat de gevolgen van het coronavirus op de lange termijn blijven bestaan. Minder dan de helft denkt dat ze hun oude koopgedrag zullen hervatten als het virus is verdwenen en blijven online boodschappen doen. 

"In Nederland zijn er belangrijke veranderingen in de manier waarop de consument na COVID-19 wil gaan winkelen", zegt Sonja van den Berg, consumer insights leader Benelux, tegen RetailNews. Zo steeg de online verkoop van dranken met 7 procent, van verse producten met 5 procent en de verpakte voedingsmiddelen met 6 procent. “Deze cijfers vertegenwoordigen een grote versnelling voor een e-commerce markt voor boodschappen die al vóór COVID van start ging."

Bron: RetailNews

Reactie toevoegen

 
Lees ook
Het nieuwe normaal

Het nieuwe normaal

Wat is er enorm veel veranderd sinds mijn laatste column. Schreef ik afgelopen editie nog over het plezier dat we hebben in ons vak, komt daar ineens een coronacrisis overheen. Onze minister-president zegt: “bleib zu Hause, restez à la maison, blijf thuis.” Hij heeft er ook nog een leuke kreet bij bedacht: “de intelligente lockdown.”

Alea Publishers steunt slagers met oproep koop lokaal

Alea Publishers steunt slagers met oproep koop lokaal

Het zijn zware tijden voor mensen met een winkel in food&drinks, ook voor slagers. Waar supermarkten leeggekocht worden op het gebied van wc-papier en lang houdbare producten, mist de foodretail omzet doordat onder meer feestjes en verjaardagen niet doorgaan, catering wordt afgezegd, leveringen aan de horeca zijn stopgezet en bedrijfslunches niet meer...

Coronacrisis leidt tot extra service

Coronacrisis leidt tot extra service

De consumentenbehoefte verandert razendsnel, als gevolg van het coronavirus. Slagers merken dat uiteraard ook en spelen hier massaal op in door bestel- en bezorgmogelijkheden te bieden.