COV promoot kalfsvlees in Noord-Amerika

Kalfsvlees

De Centrale Organisatie voor de Vleessector (COV) is begonnen met de promotie van Nederlands Kalfsvlees buiten Europa. Samen met communicatiebureau Sopexa en de COV-leden werd de campagne Trusted Veal ontwikkeld. Deelname aan beurzen vormt hierbij de basis. In Noord-Amerika startte de campagne met een stand op SIAL Canada Montreal.

De stand van Trusted Veal op SIAL viel volgens COV goed op vanwege het design dat paste bij de gourmet stijl van de campagne. Chef Efgar Buhrs bereidde in de stand allerlei hapjes van kalfsvlees die de bezoekers konden proeven. Kalfsvlees is een populair product in het Franstalige deel van Canada. COV: "Het Nederlandse kalfsvlees, de Trusted Veal stand en de geserveerde gerechtjes sloten hier volmaakt bij aan".

Tijdens beurs lanceerde COV ook de website voor Trusted Veal. Deze site biedt informatie over onder andere de kwaliteiten en voedselveiligheidsgaranties van Europees en Nederlands kalfsvlees. Ook zijn er veel kalfsvleesrecepten op te vinden. COV bouwt deze website de komende tijd uit.

Eerder startte COV al de campagne Trusted Pork. Met deze campage promootte COV Nederlands varkensvlees in Azië.

Reactie toevoegen

 
Lees ook
Cordon bleu met kaasspreads

Cordon bleu met kaasspreads

Deze keer gaan we naast vlees ook met kaas aan de gang. De bekendste vleesvariant met kaas is natuurlijk de cordon bleu, een filetlapje gevuld met ham en kaas. Ik heb een mooi stuk varkensvlees hiervoor, maar het kan ook heel goed met kalfsvlees. Je kunt ook kleine ‘vinkjes’ van een laagje smeerbare kaasspread voorzien, of een rollade. Tekst...

VanDrie Group presenteert MVO-verslag 2018

VanDrie Group presenteert MVO-verslag 2018

Voor het twaalfde jaar op rij presenteert de VanDrie Group de resultaten op het gebied van Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO). In een online gepubliceerd verslag beschrijft de ketenproducent van kalfsvlees, (kalver)voeders en kalfsvellen de resultaten van 2018 en de uitdagingen voor de komende jaren.

Promotiecampagne voor kalfsvlees met Europees geld

Promotiecampagne voor kalfsvlees met Europees geld

Er is een nieuwe Europese promotiecampagne voor kalfsvlees. Onder de noemer Europa smaakt - Kalfsvlees 1 goed idee voor 1000 goede ideeën is de campagne uitgerold in België, Frankrijk en Italië. Europa betaald voor de komende drie jaar mee aan deze campagne.