COV promoot kalfsvlees in Noord-Amerika

Kalfsvlees

De Centrale Organisatie voor de Vleessector (COV) is begonnen met de promotie van Nederlands Kalfsvlees buiten Europa. Samen met communicatiebureau Sopexa en de COV-leden werd de campagne Trusted Veal ontwikkeld. Deelname aan beurzen vormt hierbij de basis. In Noord-Amerika startte de campagne met een stand op SIAL Canada Montreal.

De stand van Trusted Veal op SIAL viel volgens COV goed op vanwege het design dat paste bij de gourmet stijl van de campagne. Chef Efgar Buhrs bereidde in de stand allerlei hapjes van kalfsvlees die de bezoekers konden proeven. Kalfsvlees is een populair product in het Franstalige deel van Canada. COV: "Het Nederlandse kalfsvlees, de Trusted Veal stand en de geserveerde gerechtjes sloten hier volmaakt bij aan".

Tijdens beurs lanceerde COV ook de website voor Trusted Veal. Deze site biedt informatie over onder andere de kwaliteiten en voedselveiligheidsgaranties van Europees en Nederlands kalfsvlees. Ook zijn er veel kalfsvleesrecepten op te vinden. COV bouwt deze website de komende tijd uit.

Eerder startte COV al de campagne Trusted Pork. Met deze campage promootte COV Nederlands varkensvlees in Azië.

Reactie toevoegen

 
Lees ook
Promotiecampagne voor kalfsvlees met Europees geld

Promotiecampagne voor kalfsvlees met Europees geld

Er is een nieuwe Europese promotiecampagne voor kalfsvlees. Onder de noemer Europa smaakt - Kalfsvlees 1 goed idee voor 1000 goede ideeën is de campagne uitgerold in België, Frankrijk en Italië. Europa betaald voor de komende drie jaar mee aan deze campagne.

Promotie Belgisch rundvlees

Promotie Belgisch rundvlees

De drie Belgische horeca-federaties, de landbouworganisaties en een sectororganisatie gaan Belgisch rundvlees, zoals Witblauw, Bleue de Chimay, het Rood ras, Limousin en Charolais, promoten bij de consument. Hiervoor tekenden zij 19 april een charter. Dat meldt het Laatste Nieuws. Minister van Landbouw, Denis Ducarme (MR), coördineert...

Nederlands kalfsvlees op Frans foodfestival

Nederlands kalfsvlees op Frans foodfestival

Het foodfestival Omnivore in Parijs is een platform voor de nieuwe generatie topchefs en de moderne cuisine. De editie van 2019 zit er weer op. Van 10 tot en met 12 maart lieten chefs, boeren, wijnmakers en sommeliers hun visie op toekomst zien. VanDrie Group is partner van dit evenement.  "Begrijp en respecteer de wortels om de toekomst...