COV promoot kalfsvlees in Noord-Amerika

7 mei 2018

De Centrale Organisatie voor de Vleessector (COV) is begonnen met de promotie van Nederlands Kalfsvlees buiten Europa. Samen met communicatiebureau Sopexa en de COV-leden werd de campagne Trusted Veal ontwikkeld. Deelname aan beurzen vormt hierbij de basis. In Noord-Amerika startte de campagne met een stand op SIAL Canada Montreal.

De stand van Trusted Veal op SIAL viel volgens COV goed op vanwege het design dat paste bij de gourmet stijl van de campagne. Chef Efgar Buhrs bereidde in de stand allerlei hapjes van kalfsvlees die de bezoekers konden proeven. Kalfsvlees is een populair product in het Franstalige deel van Canada. COV: "Het Nederlandse kalfsvlees, de Trusted Veal stand en de geserveerde gerechtjes sloten hier volmaakt bij aan".

Tijdens beurs lanceerde COV ook de website voor Trusted Veal. Deze site biedt informatie over onder andere de kwaliteiten en voedselveiligheidsgaranties van Europees en Nederlands kalfsvlees. Ook zijn er veel kalfsvleesrecepten op te vinden. COV bouwt deze website de komende tijd uit.

Eerder startte COV al de campagne Trusted Pork. Met deze campage promootte COV Nederlands varkensvlees in Azië.

Altijd op de hoogte blijven?