De Vegetarische Slager meest duurzame merk volgens Sustainable Brand Index

De Vegetarische Slager

De Vegetarische Slager is dit jaar uitgeroepen tot het meest duurzame merk van Nederland, naar aanleiding van een onderzoek onder Nederlandse consumenten dat jaarlijks wordt gehouden door de Sustainable Brand Index, een onafhankelijk merkenonderzoek over duurzaamheid in Europa. Voor het eerst werd het merk aangewezen als Nederlandse winnaar in de categorie ‘Foods’ en overall-winnaar van de Sustainable Brand Index.

Annemarije Tillema, Country Director van de Sustainable Brand Index in Nederland: “Consumenten waarderen de manier waarop De Vegetarische Slager het verhaal uitlegt over vlees en de uitdagingen die daarbij komen kijken. Door de ernst van de klimaatimpact van vleesconsumptie in evenwicht te brengen met humor en smakelijke producten, slaagt De Vegetarische Slager erin een breed publiek aan te trekken en te boeien, niet alleen old-school vegetariërs.”

Overstap op PET plastic

Om voedselverspilling tegen te gaan, werkt De Vegetarische Slager samen met het Leger des Heils en de Participatiekeuken in Den Haag. In 2021 maakte het bedrijf overstap naar tray-verpakkingen van 100% gerecycled PET plastic, waarbij ze jaarlijks 210 ton gebruikt plastic kunnen recyclen. Ook maakte het bedrijf een switch in papieren verpakking: van 100% nieuw karton naar 60% gerecycled karton, wat een jaarlijkse productie van 130 ton nieuw karton kan voorkomen.

Bron: De Vegetarische Slager

Reactie toevoegen

 
Lees ook
Slagers oriënteren zich op vegetarische producten

Slagers oriënteren zich op vegetarische producten

Op een dinsdagmiddag in januari is het bomvol in de werkplaats van Slagerij Van Asch in Soest. Met een specifieke reden: de slagers van Gelderblom oriënteren zich op vegetarische producten.

Veel aandacht voor vleesvervangers op de Horecava

Veel aandacht voor vleesvervangers op de Horecava

Van 13 tot en met 16 januari was de Amsterdamse RAI het toneel van de Horecava. Zo´n 75.000 ondernemers en dagjesmensen bezochten de RAI om de nieuwste trends en innovaties in de horecawereld te zien én te proeven. Voor veel slagers is het jaarlijkse horeca-evenement een inspirerend uitje.

Gist vervangt de koe als eiwitbron

Gist vervangt de koe als eiwitbron

Verreweg de meeste eiwitten halen we uit dierlijk voedsel. Maar vanuit duurzaamheidsoverwegingen zoeken consumenten steeds vaker naar vervangende eiwitbronnen. Alternatieven voor vlees worden populairder, maar de verbouwing van soja, de basis van veel van deze alternatieven, blijkt ook geen klimaatwalhalla op te leveren. Welke andere mogelijkheden zijn...