De visie van ­Chateau Viande

19 oktober 2020 Dave van Loon
Foto: Jan Willem Houweling

Chateau Viande legt zich toe op het ontwikkelen van integraal duurzame slagersproducten met de kwaliteit en het ambacht van vroeger. Beter voor iedereen, maar vooral lekker en betaalbaar. De Kloeke Kip is daarvan een treffend voorbeeld.

Het bedrijf bestaat sinds een jaar of drie en per 1 januari volgend jaar wordt Chateau Viande pas officieel de bedrijfsnaam. En toch vindt het bedrijf het onderscheidend vermogen in het ambacht van vroeger. “Maar Chateau Viande is geen onbeschreven blad”, aldus directeur Wolter Snijder. “Dit bedrijf komt voort uit het samengaan van Kokreateur Wolvega, Chateau Brand Soest en Ruitenburg Utrecht. Drie gerenommeerde bedrijven als het gaat om het ontwikkelen en vermarkten van slagersproducten.”

Chateau Viande is echter ook het verhaal van drie mensen met een gedeelde visie: Wolter Snijder, Wim Voskuilen (van voorheen Voskuilen Vleeswaren en thans locatiedirecteur bij Chateau Viande Soest, red.) en Sjan van Ettekoven (van de bekende Hilversumse slagersfamilie, eigenaar en investeerder van het nieuwe bedrijf, red.). Voskuilen: “Wat we willen, is de kwaliteit en het ambacht van vroeger terugbrengen in de producten die we maken.” Aan die hang naar het verleden voegt Chateau Viande vernieuwende en integraal duurzame vleesketens toe.

Meer weten over Chateau Viande? Lees dan het complete artikel online of in Vlees+ 6-2020. Nog geen abonnee? Sluit dan nu een abonnement af op Vlees+ en betaal het eerste jaar slechts € 49,99 excl btw.

Altijd op de hoogte blijven?