Gertjan Kiers, bekend als de Demoslager, gaat het team van Driessen Food versterken. Hij krijgt de functie chef slager van Driessen Food. 17 februari vond de officiële introductie plaats. "De komst van Kiers is een geweldige aanvulling op ons team", aldus Christiaan Driessen, directeur van Driessen Food. "Ambacht heeft altijd al een belangrijke rol gespeeld binnen ons bedrijf en dat blijven wij doortrekken. Gertjan is een autoriteit op vleesgebied en dat is precies wat wij per versgroep voor de klant willen zijn."

Driessen Food bestaat uit de versgroepen vlees, vis, agf en zuivel. Met de komst van Kiers hoopt het bedrijf het vleesassortiment te verdiepen. Christiaan Driessen: "Hij staat net als Driessen Food voor ambacht en past goed bij onze organisatie. We zijn een ondernemende en pure club en zijn niet bang om een risico te nemen wat uitbreiding betreft om onze klanten nog meer te kunnen bieden."

Gezicht van de productgroep vlees

Gertjan Kiers is bekend als demoslager. Hij ziet het als zijn missie om alles te weten en over vlees en die kennis te delen. Slagers raadt hij aan de trends in de horeca te volgen en hun vakkennis te verdiepen. Hij geeft regelmatig workshops en begeleid jongeren als gastdocent. 

Gertjan Kiers: "Mijn besluit om bij Driesen Food aan de slag te gaan heb ik weloverwogen genomen. Het is een betrouwbaar bedrijf dat open staat voor de toekomst, dat past 100 procent bij mijn visie en ambities. Als gezicht van de productgroep vlees bieden zij mij de mogelijkheid om net die stap verder te gaan die ik wilde maken. Ik ben nu eenmaal het liefst met vlees bezig op een zo breed mogelijk vlak, daar krijg ik nu de kans voor."

"Driessen Food kijkt vooruit en ze vinden het belangrijk om te weten waar binnen de doelgroep behoefte aan is", vervolgt Kiers. "Ik zie het als een uitdaging daarin mee te denken en dit door te voeren in het assortiment. Door het assortiment binnen de productgroep vlees naar een nog hoger niveau te tillen kunnen we een nog bredere doelgroep van dienst zijn. Als chef slager van Driessen Food wil ik dit zo breed mogelijk doortrekken. Op het gebied van de inkoop en verkoop, maar ook door het goed aansturen en trainen van de slagers en door kennis te delen met de klanten. Daarnaast zal ik mij samen met culinair adviseur Cor van Dusschoten gaan bezighouden met productontwikkeling voor Christoffels, de lijn ambachtelijke convenience producten van Driessen Food. Een geweldig alternatief wat de keukenbrigade veel tijd bespaart met de mise en place. Met het huidige personeelsgebrek wat momenteel in de gastronomie speelt zijn we daarmee klaar voor de toekomst."

Brug tussen de accountmanagers en de klant

"Naast leidinggevende vormt Gertjan ook een brug tussen onze accountmanagers en de klant", zegt Driessen. "We willen hem voor onze VersAcademie inzetten en op het gebied van marketing. We verkopen vlees met een verhaal en met de komst van Gertjan kunnen we dat verhaal nog beter vertellen. Hierdoor geven wij onze productgroep vlees een enorme boost en wordt ons totaalpakket nog sterker."

Meer weten over Gertjan Kiers? Begin 2019 interviewden we hem. Je leest het terug in Vlees+ 1-2019

 

Altijd op de hoogte blijven?