Duitse minister van Landbouw bij VanDrie Group tijdens IGW

VanDrie Group_IGW 2019

Bij de start van de Duitse beurs Internationale Grüne Woche (IGW) op 18 januari ontmoette de Duitse minister van Landbouw Julia Klöckner haar Nederlandse collega Carola Schouten bij de VanDrie Group. Chef-kok Edgar Buhrs serveerde daarbij een hartig ontbijt met quiche en pralines van kalfswangetjes.

De IGW is een ontmoetingsplaats voor Nederlandse bestuurders, politici en het agro- en foodbedrijfsleven. Nederland is altijd prominent aanwezig op deze beurs, omdat Duitsland is een belangrijk afzetland voor veel
voedselproducenten is. "Dat geldt zeker voor de VanDrie Group", aldus Marijke Everts (Director Corporate Affairs). "Na Italië is Duitsland voor ons het grootste afzetland. We hebben het Duitse aandeel de laatste jaren zien groeien."

Kalfsvlees

De VanDrie Group voert gerichte campagnes voor hun kalfsvlees op de Duitse markt. Everts: "In onze Duitse campagnes bieden we zelf ontwikkelde recepten aan die inspiratie bieden voor buitengewone bereidingswijzen van kalfsvlees. Wij willen dat niet alleen traditionele vleesdelen aandacht krijgen. Alles benutten van een kalf is onze inzet. Van neus tot staart kun je heerlijke gerechten maken."

Deze strategie van VanDrie past binnen de visie ‘Landbouw, natuur en voedsel: waardevol en verbonden’ die minister Schouten in september vorig jaar naar buiten bracht. Een van de thema’s binnen deze visie is kringlooplandbouw. Kringlooplandbouw is een systeem waarin niets verspild wordt en waar reststromen maximaal worden ingezet. Dit thema staat centraal op het Holland Paviljoen op de IGW. 

Marijke Everts vindt dat Nederlandse kalversector goed past binnen de visie van minister Schouten. "Niets van een kalf gaat verloren. Alles krijgt een duurzame bestemming. Is het niet voor humane consumptie, dan vind je het wel terug in bijvoorbeeld de leersector, humane medicatie, diervoeding, snoepgoed, make-up en verzorgingsmiddelen."

VanDrie Group

De VanDrie Group bestaat uit meer dan 25 bedrijven. Alle producten en processen van de groep vallen onder het Safety Guard kwaliteitssysteem. Dit systeem borgt de volledige traceerbaarheid bij de naleving op het gebied van voedselveiligheid en dierenwelzijn.

Reactie toevoegen

 
Dossiers
Lees ook
Cordon bleu met kaasspreads

Cordon bleu met kaasspreads

Deze keer gaan we naast vlees ook met kaas aan de gang. De bekendste vleesvariant met kaas is natuurlijk de cordon bleu, een filetlapje gevuld met ham en kaas. Ik heb een mooi stuk varkensvlees hiervoor, maar het kan ook heel goed met kalfsvlees. Je kunt ook kleine ‘vinkjes’ van een laagje smeerbare kaasspread voorzien, of een rollade. Tekst...

VanDrie Group presenteert MVO-verslag 2018

VanDrie Group presenteert MVO-verslag 2018

Voor het twaalfde jaar op rij presenteert de VanDrie Group de resultaten op het gebied van Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO). In een online gepubliceerd verslag beschrijft de ketenproducent van kalfsvlees, (kalver)voeders en kalfsvellen de resultaten van 2018 en de uitdagingen voor de komende jaren.

Promotiecampagne voor kalfsvlees met Europees geld

Promotiecampagne voor kalfsvlees met Europees geld

Er is een nieuwe Europese promotiecampagne voor kalfsvlees. Onder de noemer Europa smaakt - Kalfsvlees 1 goed idee voor 1000 goede ideeën is de campagne uitgerold in België, Frankrijk en Italië. Europa betaald voor de komende drie jaar mee aan deze campagne.