Half miljard dollar voor Livekindly

LIVEKINDLY Collective

In een jaar tijd heeft Livekindly Collective meer dan een half miljard dollar aan financiering opgehaald. $135 miljoen was al binnen, maar daar komt nu nog eens $335 miljoen bij. Dat maakt het collectief van heritage- en startup-merken een van de drie hoogst gefinancierde en snelst groeiende plantaardige voedingsbedrijven.

Het grootste gedeelte van de financiering werd opgehaald bij The Rise Fund, een internationaal impact investeringsplatform, onderdeel van TPG. Overige deelnemers waren bestaande investeerder Rabo Corporate Investments van Rabobank, S2G Ventures, en andere bestaande en nieuwe investeerders die achter de missie van het collectief staan.

Met het geld wil Livekindly de adoptie van plantaardige alternatieven en verduurzaming van het wereldwijde voedingssysteem accelereren. Denk onder andere aan het uitbreiden naar nieuwe markten, waaronder de Verenigde Staten en China, merkacquisities en het opzetten van waardevolle samenwerkingen en investeringen in plantaardige innovatie. Het bedrijf heeft op dit momenten vijf bedrijven onder haar paraplu en wereldwijd 470 werknemers.

David Knopf, CFO van Livekindly Collective, zegt in het persbericht: “Het is onze missie om plantaardig consumeren de nieuwe norm te maken en zo een gezonder en duurzamer wereldwijd voedingssysteem te realiseren. Dit doen wij onder andere door een sterk portfolio van voedingsmerken op te bouwen en ervoor te zorgen dat deze kwalitatieve producten goed verkrijgbaar zijn."

The Rise Fund

The Rise Fund werkt met veelbelovende, missie-gedreven bedrijven die zich in de groeifase bevinden, die naast het realiseren van financieel rendement, bijdragen aan het behalen van de duurzame ontwikkelingsdoelen van de Verenigde Naties. Co-directeur Steve Ellis sloot zich daarnaast per 1 maart 2021 aan bij het collectief als lid van Raad van Commissarissen. “Het unieke missie-gedreven businessmodel van de organisatie zorgt dat zij impact maakt en invloed heeft op de volledige waardeketen; van zaadje tot op het bord van de consument. Hiermee wordt de adoptie van plantaardige alternatieven voor een gezondere planeet wereldwijd versterkt en versneld.”

Reactie toevoegen

 
Dossiers
Lees ook
Veel aandacht voor vleesvervangers op de Horecava

Veel aandacht voor vleesvervangers op de Horecava

Van 13 tot en met 16 januari was de Amsterdamse RAI het toneel van de Horecava. Zo´n 75.000 ondernemers en dagjesmensen bezochten de RAI om de nieuwste trends en innovaties in de horecawereld te zien én te proeven. Voor veel slagers is het jaarlijkse horeca-evenement een inspirerend uitje.

Gist vervangt de koe als eiwitbron

Gist vervangt de koe als eiwitbron

Verreweg de meeste eiwitten halen we uit dierlijk voedsel. Maar vanuit duurzaamheidsoverwegingen zoeken consumenten steeds vaker naar vervangende eiwitbronnen. Alternatieven voor vlees worden populairder, maar de verbouwing van soja, de basis van veel van deze alternatieven, blijkt ook geen klimaatwalhalla op te leveren. Welke andere mogelijkheden zijn...

Nederlandse varkenshouders werken samen met PLUS

Nederlandse varkenshouders werken samen met PLUS

Veertien Nederlandse varkenshouders gaan samenwerken met PLUS. Hiermee kiest de supermarktketen voor een eigen, gesloten keten voor vers varkensvlees en -vleeswaren. Samen met leverancier Vion en de varkenshouders uit Good Farming Star-keten wil de supermarkt verder werken aan smaak, dierenwelzijn en milieu.