Half miljard dollar voor Livekindly

LIVEKINDLY Collective

In een jaar tijd heeft Livekindly Collective meer dan een half miljard dollar aan financiering opgehaald. $135 miljoen was al binnen, maar daar komt nu nog eens $335 miljoen bij. Dat maakt het collectief van heritage- en startup-merken een van de drie hoogst gefinancierde en snelst groeiende plantaardige voedingsbedrijven.

Het grootste gedeelte van de financiering werd opgehaald bij The Rise Fund, een internationaal impact investeringsplatform, onderdeel van TPG. Overige deelnemers waren bestaande investeerder Rabo Corporate Investments van Rabobank, S2G Ventures, en andere bestaande en nieuwe investeerders die achter de missie van het collectief staan.

Met het geld wil Livekindly de adoptie van plantaardige alternatieven en verduurzaming van het wereldwijde voedingssysteem accelereren. Denk onder andere aan het uitbreiden naar nieuwe markten, waaronder de Verenigde Staten en China, merkacquisities en het opzetten van waardevolle samenwerkingen en investeringen in plantaardige innovatie. Het bedrijf heeft op dit momenten vijf bedrijven onder haar paraplu en wereldwijd 470 werknemers.

David Knopf, CFO van Livekindly Collective, zegt in het persbericht: “Het is onze missie om plantaardig consumeren de nieuwe norm te maken en zo een gezonder en duurzamer wereldwijd voedingssysteem te realiseren. Dit doen wij onder andere door een sterk portfolio van voedingsmerken op te bouwen en ervoor te zorgen dat deze kwalitatieve producten goed verkrijgbaar zijn."

The Rise Fund

The Rise Fund werkt met veelbelovende, missie-gedreven bedrijven die zich in de groeifase bevinden, die naast het realiseren van financieel rendement, bijdragen aan het behalen van de duurzame ontwikkelingsdoelen van de Verenigde Naties. Co-directeur Steve Ellis sloot zich daarnaast per 1 maart 2021 aan bij het collectief als lid van Raad van Commissarissen. “Het unieke missie-gedreven businessmodel van de organisatie zorgt dat zij impact maakt en invloed heeft op de volledige waardeketen; van zaadje tot op het bord van de consument. Hiermee wordt de adoptie van plantaardige alternatieven voor een gezondere planeet wereldwijd versterkt en versneld.”

Reactie toevoegen

 
Dossiers
Lees ook
Brandt & Levie presenteren deels plantaardige knakworst

Brandt & Levie presenteren deels plantaardige knakworst

De worstmakers van Brandt & Levie brengen een deels plantaardige knakworst op de markt. Deze worst bestaat voor een derde uit biet en kikkererwt. De andere twee derde is vlees, afkomstig van een goed gehouden varken.

Week zonder Vlees biedt kansen

Week zonder Vlees biedt kansen

Meestal gaat het er hard aan toe in de discussie over wel of geen vlees eten. Vegetariërs lijken vlees eten soms bijna misdadig te vinden en verstokte vleeseters zetten ook de hakken in het zand. Tijdens de Week zonder Vlees afgelopen maart merkte ik eindelijk dat de discussie breder werd. Er was minder emotie en meer constructieve dialoog. Verschillende...

Vion overweegt vegetarische producten

Vion overweegt vegetarische producten

Vion, één van de grootste vleesproducenten van Europa, overweegt ook vleesvervangers op de Nederlandse markt te brengen. Dat bevestigen bestuursvoorzitter Ronald Lotgerink en financieel directeur John Morssink van Vion in Het Financieele Dagblad.