Inschrijven voor Bio Winkel Awards

bio winkel awards

Maandag 8 juli zijn onder een nieuwe naam de Bio Winkel Awards gelanceerd. Een verkiezing voor alle biologische speciaalzaken met een assortiment van minimaal 90 procent biologisch. Winkeliers kunnen zich nu aanmelden voor deze verkiezing.

Het doel van de verkiezingen is het onder de aandacht brengen van biologische speciaalzaken. Winkeliers moeten zich voor 1 augustus online aanmelden om kans de maken op een award. Alle bio speciaalzaken in Nederland, van bakkers tot natuurvoedingswinkels tot boerderijwinkels, kunnen deelnemen. Er zijn prijzen te verdienen in de categorieën brood, groente- en fruit, kaas, wijn, drogisterij en vlees.  

“Met de verkiezing kunnen we laten zien waar we als biobranche het verschil maken”, zegt Joyce van den Bos van de Biowinkelvereniging. Awards zijn een beproefde methode om een branche in de spotlights te zetten. De Biowinkelvereniging, initiatiefnemer van deze verkiezingen, voelde de noodzaak om de verkiezing door te ontwikkelen: “De verkiezing doet zoveel moois voor bio speciaal zaken, zowel regionaal als landelijk. Dat wilden we behouden, zonder één beste winkel te moeten kiezen. Het is niet eerlijk om alle winkels op dezelfde wijze te beoordelen, daarom zijn we over op categoriewinnaars. Iedereen heeft nu even veel kans om te winnen op het gebied waar je goed in uit blinkt en waar je jezelf in wilt onderscheiden.” 

Diverse partners steunen de Bio Winkel Awards om de bio branche onder de aandacht te brengen. Green Organics is de hoofdsponsor, daarnaast zijn ook Bakkerij Verbeek, bakkerij Zonnemaire, Nautilus Organics, Bastiaansen kaas, Coenecoop, Holland Pharma, De Groene Weg, Wessanen, het EKO-keurmerk en Bionext verbonden aan het event.  

Reactie toevoegen

 
Lees ook
Gouden Trekker Award 2019 voor Gertjan Kiers

Gouden Trekker Award 2019 voor Gertjan Kiers

Vrijdag 19 juli won demoslager Gertjan Kiers de allereerste Gouden Trekker Award. Deze prijs is een initiatief van Team Agro en gaat naar een persoon die zich hard maakt voor de agrarische sector, terwijl hij geen boer of tuinder is. Gertjan kreeg de meeste stemmen van het publiek en is blij met de prijs: "Vooral dat ik gekozen ben door boeren zelf,...

De P’s

De P’s

Weet u nog hoe het zat? De ‘P’s’ van de marketinglessen van vroeger? Prijs, Product, Plaats, Promotie, Presentatie, Personeel. Voor deze P’s is het belangrijk dat ze met elkaar in verband staan en dat we ze niet beschouwen als losstaande componenten. Zo’n ‘samenspel’ van al deze P’s noemen we dan weer de marketingmix.

Lekker en snel klaar: salades en wraps

Lekker en snel klaar: salades en wraps

Het is zomer, dus wil de consument niet lang in de keuken staan. Vandaar dat Jan Nederhoed dit keer een aantal gerechten heeft gemaakt, die snel klaar zijn en toch allerlei gezonde ingrediënten bevatten. Het zijn wraps, gevulde pitabroodjes en een heerlijke salade. Makkelijk voor de slager en voor de klanten.