Inschrijven voor Bio Winkel Awards

bio winkel awards

Maandag 8 juli zijn onder een nieuwe naam de Bio Winkel Awards gelanceerd. Een verkiezing voor alle biologische speciaalzaken met een assortiment van minimaal 90 procent biologisch. Winkeliers kunnen zich nu aanmelden voor deze verkiezing.

Het doel van de verkiezingen is het onder de aandacht brengen van biologische speciaalzaken. Winkeliers moeten zich voor 1 augustus online aanmelden om kans de maken op een award. Alle bio speciaalzaken in Nederland, van bakkers tot natuurvoedingswinkels tot boerderijwinkels, kunnen deelnemen. Er zijn prijzen te verdienen in de categorieën brood, groente- en fruit, kaas, wijn, drogisterij en vlees.  

“Met de verkiezing kunnen we laten zien waar we als biobranche het verschil maken”, zegt Joyce van den Bos van de Biowinkelvereniging. Awards zijn een beproefde methode om een branche in de spotlights te zetten. De Biowinkelvereniging, initiatiefnemer van deze verkiezingen, voelde de noodzaak om de verkiezing door te ontwikkelen: “De verkiezing doet zoveel moois voor bio speciaal zaken, zowel regionaal als landelijk. Dat wilden we behouden, zonder één beste winkel te moeten kiezen. Het is niet eerlijk om alle winkels op dezelfde wijze te beoordelen, daarom zijn we over op categoriewinnaars. Iedereen heeft nu even veel kans om te winnen op het gebied waar je goed in uit blinkt en waar je jezelf in wilt onderscheiden.” 

Diverse partners steunen de Bio Winkel Awards om de bio branche onder de aandacht te brengen. Green Organics is de hoofdsponsor, daarnaast zijn ook Bakkerij Verbeek, bakkerij Zonnemaire, Nautilus Organics, Bastiaansen kaas, Coenecoop, Holland Pharma, De Groene Weg, Wessanen, het EKO-keurmerk en Bionext verbonden aan het event.  

Reactie toevoegen

 
Lees ook
Slager Wout van de Veen wint Arnhem Rookworststad 2019

Slager Wout van de Veen wint Arnhem Rookworststad 2019

Slager Wouter van de Veen heeft Arnhem Rookworststad 2019 gewonnen. De slager uit Ederveen kreeg zaterdag 12 oktober de Bronzen Rookworst uit handen van KNS-directeur Marian Lemsom.

Slager Dennis van de Ven wil vlees verkopen

Slager Dennis van de Ven wil vlees verkopen

Slager Dennis van de Ven verkoopt bijna alleen maar vlees en vleeswaren. “Ik verkoop 80 procent vlees en 20 procent vleeswaren, daarvoor ben ik slager”, zegt hij.

Schaamte

Schaamte

Vliegschaamte, meer-dan -twee-kinderenschaamte, plasticschaamte en vooral niet te vergeten... vleesschaamte. Over een paar jaar loopt de consument als een dief in de nacht door de supermarkt met z’n pondje gehakt, heimelijk verstopt onder een paar forse rollen toiletpaper, hopende dat hij of zij niet gezien wordt! ­