Inschrijven voor Bio Winkel Awards

bio winkel awards

Maandag 8 juli zijn onder een nieuwe naam de Bio Winkel Awards gelanceerd. Een verkiezing voor alle biologische speciaalzaken met een assortiment van minimaal 90 procent biologisch. Winkeliers kunnen zich nu aanmelden voor deze verkiezing.

Het doel van de verkiezingen is het onder de aandacht brengen van biologische speciaalzaken. Winkeliers moeten zich voor 1 augustus online aanmelden om kans de maken op een award. Alle bio speciaalzaken in Nederland, van bakkers tot natuurvoedingswinkels tot boerderijwinkels, kunnen deelnemen. Er zijn prijzen te verdienen in de categorieën brood, groente- en fruit, kaas, wijn, drogisterij en vlees.  

“Met de verkiezing kunnen we laten zien waar we als biobranche het verschil maken”, zegt Joyce van den Bos van de Biowinkelvereniging. Awards zijn een beproefde methode om een branche in de spotlights te zetten. De Biowinkelvereniging, initiatiefnemer van deze verkiezingen, voelde de noodzaak om de verkiezing door te ontwikkelen: “De verkiezing doet zoveel moois voor bio speciaal zaken, zowel regionaal als landelijk. Dat wilden we behouden, zonder één beste winkel te moeten kiezen. Het is niet eerlijk om alle winkels op dezelfde wijze te beoordelen, daarom zijn we over op categoriewinnaars. Iedereen heeft nu even veel kans om te winnen op het gebied waar je goed in uit blinkt en waar je jezelf in wilt onderscheiden.” 

Diverse partners steunen de Bio Winkel Awards om de bio branche onder de aandacht te brengen. Green Organics is de hoofdsponsor, daarnaast zijn ook Bakkerij Verbeek, bakkerij Zonnemaire, Nautilus Organics, Bastiaansen kaas, Coenecoop, Holland Pharma, De Groene Weg, Wessanen, het EKO-keurmerk en Bionext verbonden aan het event.  

Reactie toevoegen

 
Lees ook
Questionmark vergelijkt vlees op dierenwelzijn

Questionmark vergelijkt vlees op dierenwelzijn

Questionmark heeft een nieuw systeem ontwikkeld om vlees en andere dierlijke producten in supermarkten te vergelijken op dierenwelzijn. De organisatie wil met de website en app consumenten in staat stellen als ze boodschappen doen een afgewogen beslissing te maken. Per product wordt een dierenwelzijnsscore vastgesteld. Deze score is - naast een score...

‘BBQ-vlees supermarkt onder de maat’

‘BBQ-vlees supermarkt onder de maat’

Barbecuevlees blijkt nog steeds (te) veel of potentieel ziekmakende bacteriën te bevatten, meldt Wakker Dier. De organisatie liet 28 stukken barbecuevlees van 9 verschillende supermarktketens bacterieel onderzoeken. Van de monsters had 40 procent één of meer soorten (potentieel gevaarlijke) bacteriën of was het bedervingsproces al duidelijk ingezet,...

Vleestrend: consument kiest vaker voor dierwelzijn

Vleestrend: consument kiest vaker voor dierwelzijn

Consumenten geven steeds meer de voorkeur aan het kopen van een stukje vlees waarbij in het proces meer aandacht is besteed aan dierenwelzijn. Het maakt hierbij niet uit waar de consument het vlees koopt, bij een full service supermarkt of de discounter, bij een landelijke of een regionale formule. Het belang van dierenwelzijn stijgt. Dit is één van...