Keurslager biedt beste klantervaring

10 december 2021 Vleesmagazine
Foto: Naomi Heidinga

De Keurslager staat op de eerste plaats van het beste klantervaring-onderzoek van KPMG. Het merk Keurslager is een van de vijf nieuwkomers op deze ranglijst. Van der Valk en De Echte Bakker maken de top 3 compleet.

“In de ranglijst van merken die volgens meer dan 5000 Nederlanders dit jaar de beste klantervaring bieden, heeft de Keurslager de eerste plaats bereikt!”, staat te lezen op de Instagrampagina van Keurslager. “Keurslagers worden met name gewaardeerd op het vlak van persoonlijke benadering, integriteit en betrouwbaarheid en geroemd om de hoge kwaliteit van de producten.”

Top 10

De andere merken in de top 10 zijn ANWB, Specsavers, Rituals, Bijenkorf, KLM, Bol.com en Starbucks. KPMG: “De top 10 van dit jaar is flink opgeschud, mede door invloed van de coronacrisis. De vijf nieuwkomers Echte Bakker, Keurslager, Specsavers, Bijenkorf en Starbucks worden met name gewaardeerd op het vlak van persoonlijke benadering, integriteit en betrouwbaarheid van het merk. Criteria die in crisistijd belangrijker lijken dan anders. Gedurende de coronapandemie zijn deze merken in staat gebleken hun warme contacten met klanten op peil te houden.”

Het onderzoek

KPMG voerde voor het twaalfde jaar op rij dit ‘Customer Experience’ (CX) onderzoek uit. Het geeft inzicht in de belangrijkste drijfveren voor een goede klantervaring en hoe merken daarop scoren volgens Nederlandse consumenten. In Nederland namen 5.033 consumenten deel aan het onderzoek naar merken in tien sectoren. De respondenten beoordeelden elk zo’n tien merken waarmee 47.000 merkevaluaties hebben plaatsgevonden. Op basis daarvan is een top 100 ranglijst van merken met de beste klantervaring opgesteld.

Altijd op de hoogte blijven?