Kips breidt assortiment uit met magere patés

Kips magere paté

Kips breidt het assortiment uit met magere paté. Deze paté past binnen het bewustere assortiment van Kips. 

Marketingmanager Jo-Anne van der Laan van Zwanenberg Food Group: “De consument is steeds meer bezig met gezonde en bewuste voeding. We hebben daarom in de afgelopen jaren gewerkt aan het opzetten van een segment magere producten onder het Kips-merk. Het eerste product in dit segment was Kips Kleintje magere smeerleverworst. Dit product, dat naast de huidige varianten van de Kips Kleintjes is geïntroduceerd, sloeg aan bij onze consumenten. Nu willen we het ‘mager’ assortiment van Kips verder uitbreiden.”

Er worden twee magere patévarianten van Linera toegevoegd aan het assortiment. Dit zijn magere cremepaté en magere smeerpaté Ardenner.

Tegelijktijd krijgen deze producten dezelfde ‘look and feel’ van Kips. De Zwanenberg Food Group start met een re-brandingstraject dat uit drie fases van elk dertien tot zestien weken. In januari 2020 moet dit re-brandingtraject zijn afgerond. De consument wordt in de verschillende fases stap voor stap meegenomen in de merkoperatie. De eerste fase is net begonnen. De producten zijn vanaf week 5 beschikbaar.

Zwanenberg Food Group

Zwanenberg Food Group is een voedingsmiddelenconcern met 1.600 medewerkers en een omzet van circa €400 miljoen. Zwanenberg produceert vleesconserven, snacks, soepen, sauzen, gemaksmaaltijden en vegetarische producten. De onderneming exporteert vleesconserven (onder andere onder de merknaam ZWAN) naar meer dan honderd landen. In de Benelux is Zwanenberg vooral bekend van de merken Kips (leverworst, paté, vega-producten, vleeswaren) en Huls (droge worst). Zwanenberg Food Group beschikt over tien productielocaties; vijf in Nederland, drie in het Verenigd Koninkrijk en twee in de Verenigde Staten.

Dossiers

Reactie toevoegen

 
Lees ook
Zwanenberg Food Group herschikt out-of-homemerken

Zwanenberg Food Group herschikt out-of-homemerken

Zwanenberg Food Group gaat haar drie merken voor de out-of-homemarkt, Kips, Kraak-Vers en Zwanenberg, herschikken. Dit gebeurt in drie fasen. De reden voor de herschikking is meer focus en herkenbaarheid in de markt te creëren. Herschikking out-of-homemerken In de eerste stap saneert Zwanenberg in totaal 55 producten. Voor alle producten biedt het bedrijf...