Leverworstmerk Kips brengt vier vega-producten op de markt

Kips vega-producten

 

Zwanenberg Food Group breidt het assortiment van het leverworstmerk Kips uit met vier vega-producten. Dit zijn vegetarische leverworst, paté, smeerleverworst en filet americain. De producten worden voorlopig een jaar lang exclusief via Albert Heijn aangeboden.  

Het merk Kips is vooral bekend van de leverworst en andere vleesproducten, snacks en vleeswaren. Voor het eerst worden hier nu vega-producten aan toegevoegd. Hiervoor is gekozen vanwege de veranderende consumentengewoonten. 

Kips vega-producten

Jo-Anne van der Laan van Zwanenberg Food Group: “Wij constateren al geruime tijd dat de consumptie van vlees jaarlijks iets terugloopt. Flexitariërs kiezen ervoor af en toe geen vlees te eten. Wij spelen daarop in door nu ook vega-producten onder het Kips-merk te brengen. Daarbij mikken we op een brede doelgroep; ook vegetariërs en veganisten, want er zitten geen dierlijke eiwitten in deze nieuwe Kips-producten.”

De Kips-producten zijn in de winkel duidelijk te herkennen. De productnamen vermelden ‘vega’ en het Kips-logo is bij deze producten niet rood, maar groen. Van week 47 tot en met 51 loopt de introductiecampagne voor de nieuwe Kips-producten. 

Zwanenberg Food Group

Zwanenberg Food Group is een voedingsmiddelenconcern met 1.600 medewerkers en een omzet van circa € 400 miljoen. Zwanenberg behoort tot de leidende Europese producenten en exporteurs van vleesconserven en snacks. Het concern exporteert vleesconserven (onder andere onder de merknaam ZWAN) naar meer dan honderd landen wereldwijd. Daarnaast produceert Zwanenberg soepen, sauzen en vegetarische producten. Zwanenberg beschikt over eigen productielocaties in Nederland, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten.

Reactie toevoegen

 
Lees ook
Week zonder Vlees biedt kansen

Week zonder Vlees biedt kansen

Meestal gaat het er hard aan toe in de discussie over wel of geen vlees eten. Vegetariërs lijken vlees eten soms bijna misdadig te vinden en verstokte vleeseters zetten ook de hakken in het zand. Tijdens de Week zonder Vlees afgelopen maart merkte ik eindelijk dat de discussie breder werd. Er was minder emotie en meer constructieve dialoog. Verschillende...

Nederlandse Normcommissie Vegan en Vegetarisch voedsel is een feit

Nederlandse Normcommissie Vegan en Vegetarisch voedsel is een feit

De eerste Nederlandse normcommissie die zich bezig gaat houden met veganistische en vegetarische (internationale) normen is een feit. Dit meldt het Nederlandse Normalisatie-instituut (NEN).

Markt voor vleesvervangers groeit komende jaren met 10 procent

Markt voor vleesvervangers groeit komende jaren met 10 procent

ABN Amro voorspelt dat de markt voor vleesvervangers in 2019 en 2020 met tien procent stijgt. Dit heeft volgens het rapport twee oorzaken: het groeiend aantal producenten en de toegenomen interesse van consumenten.