Leverworstmerk Kips brengt vier vega-producten op de markt

Kips vega-producten

 

Zwanenberg Food Group breidt het assortiment van het leverworstmerk Kips uit met vier vega-producten. Dit zijn vegetarische leverworst, paté, smeerleverworst en filet americain. De producten worden voorlopig een jaar lang exclusief via Albert Heijn aangeboden.  

Het merk Kips is vooral bekend van de leverworst en andere vleesproducten, snacks en vleeswaren. Voor het eerst worden hier nu vega-producten aan toegevoegd. Hiervoor is gekozen vanwege de veranderende consumentengewoonten. 

Kips vega-producten

Jo-Anne van der Laan van Zwanenberg Food Group: “Wij constateren al geruime tijd dat de consumptie van vlees jaarlijks iets terugloopt. Flexitariërs kiezen ervoor af en toe geen vlees te eten. Wij spelen daarop in door nu ook vega-producten onder het Kips-merk te brengen. Daarbij mikken we op een brede doelgroep; ook vegetariërs en veganisten, want er zitten geen dierlijke eiwitten in deze nieuwe Kips-producten.”

De Kips-producten zijn in de winkel duidelijk te herkennen. De productnamen vermelden ‘vega’ en het Kips-logo is bij deze producten niet rood, maar groen. Van week 47 tot en met 51 loopt de introductiecampagne voor de nieuwe Kips-producten. 

Zwanenberg Food Group

Zwanenberg Food Group is een voedingsmiddelenconcern met 1.600 medewerkers en een omzet van circa € 400 miljoen. Zwanenberg behoort tot de leidende Europese producenten en exporteurs van vleesconserven en snacks. Het concern exporteert vleesconserven (onder andere onder de merknaam ZWAN) naar meer dan honderd landen wereldwijd. Daarnaast produceert Zwanenberg soepen, sauzen en vegetarische producten. Zwanenberg beschikt over eigen productielocaties in Nederland, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten.

Reactie toevoegen

 
Lees ook
Slagers oriënteren zich op vegetarische producten

Slagers oriënteren zich op vegetarische producten

Op een dinsdagmiddag in januari is het bomvol in de werkplaats van Slagerij Van Asch in Soest. Met een specifieke reden: de slagers van Gelderblom oriënteren zich op vegetarische producten.

Veel aandacht voor vleesvervangers op de Horecava

Veel aandacht voor vleesvervangers op de Horecava

Van 13 tot en met 16 januari was de Amsterdamse RAI het toneel van de Horecava. Zo´n 75.000 ondernemers en dagjesmensen bezochten de RAI om de nieuwste trends en innovaties in de horecawereld te zien én te proeven. Voor veel slagers is het jaarlijkse horeca-evenement een inspirerend uitje.

Gist vervangt de koe als eiwitbron

Gist vervangt de koe als eiwitbron

Verreweg de meeste eiwitten halen we uit dierlijk voedsel. Maar vanuit duurzaamheidsoverwegingen zoeken consumenten steeds vaker naar vervangende eiwitbronnen. Alternatieven voor vlees worden populairder, maar de verbouwing van soja, de basis van veel van deze alternatieven, blijkt ook geen klimaatwalhalla op te leveren. Welke andere mogelijkheden zijn...