Moving Mountains zoekt honderd vleeseters

Moving Mountains burger

Foto: Moving Mountains

Moving Mountains, producent van vleesvervangers, zoekt honderd vleeseters om hun producten te testen. Het bedrijf wil op deze manier de vleeseters van de smaak en textuur van hun product overtuigen. 

Het milieu, dierenwelzijn en gezondheidsoverwegingen zijn de belangrijkste redenen voor consumenten om over te stappen op plataardige alternatieven. Daarnaast is er ook een groep mensen die uit nieuwsgierigheid  vleesvervangers probeert.

Sinds begin 2020 liggen de producten van Moving Mountains in de schappen bij de Jumbo. Met de nieuwe actie wil het bedrijf ook verstokte vleeseters hun producten uit laten proberen. Honderd consumenten mogen de producten uitproberen en hun ervaringen delen. Belangstellenden kunnen zich online opgeven. Simeon van der Molen, founder en CEO van Moving Mountains: "Met deze actie roepen we die mensen op die helemaal geen zin hebben om met vlees te minderen. Koudwatervrees wegnemen door ze mee te laten doen aan een test is drempelverlagend en levert ons weer leerzame feedback op."

Simeon van der Molen richtte in 2016 Moving Montains op. De doelstelling is om producten te produceren die qua uiterlijk, smaak, geur en bite vergelijkbaar zijn met dierlijk vlees. Van der Molen wil de voedselindustrie in beweging krijgen en het alledaagse dieet van de consument veranderen.

 

Reactie toevoegen

 
Lees ook
STAF: Cijfers True Food Price Coalition kloppen niet

STAF: Cijfers True Food Price Coalition kloppen niet

Stichting Agri Facts (STAF) heeft de True Food Price Coalition op de vingers getikt vanwege een poster over de ‘true price’ van vlees. Volgens de coalitie zou het verminderen van de vleesconsumptie veel milieuwinst opleveren. Volgens Stichting Agri Facts kloppen de berekeningen van deze cijfers niet. Uit de controle van de cijfers...

COV: week zonder vlees is vooral marketingactie

COV: week zonder vlees is vooral marketingactie

Deze week, van 11 tot en met 17 maart, is het de Week zonder Vlees. De Centrale Organisatie voor de Vleessector (COV) ziet de week vooral als een marketingactie. Bij de Week zonder Vlees zijn inmiddels behoorlijk wat commerciële partijen betrokken zoals Bonduelle, Hak, Heinz, Iglo, Quorn, Professor Grunschabel, Smeding, Vivera en Unilever....

Jan Zandbergen brengt plantaardige burger Moving Mountains op de markt

Jan Zandbergen brengt plantaardige burger Moving Mountains op de markt

Jan Zandbergen wordt de exclusieve leverancier van de plantaardige burger van Moving Mountains Foods in Europa, met uitzondering van het Verenigd Koninkrijk waar de burger al één jaar succesvol op de markt is. De burger van Moving Mountains is het eerste plantaardige product dan Jan Zandbergen op de markt brengt. Peter-Paul Zandbergen,...