Moving Mountains zoekt honderd vleeseters

Moving Mountains burger

Foto: Moving Mountains

Moving Mountains, producent van vleesvervangers, zoekt honderd vleeseters om hun producten te testen. Het bedrijf wil op deze manier de vleeseters van de smaak en textuur van hun product overtuigen. 

Het milieu, dierenwelzijn en gezondheidsoverwegingen zijn de belangrijkste redenen voor consumenten om over te stappen op plataardige alternatieven. Daarnaast is er ook een groep mensen die uit nieuwsgierigheid  vleesvervangers probeert.

Sinds begin 2020 liggen de producten van Moving Mountains in de schappen bij de Jumbo. Met de nieuwe actie wil het bedrijf ook verstokte vleeseters hun producten uit laten proberen. Honderd consumenten mogen de producten uitproberen en hun ervaringen delen. Belangstellenden kunnen zich online opgeven. Simeon van der Molen, founder en CEO van Moving Mountains: "Met deze actie roepen we die mensen op die helemaal geen zin hebben om met vlees te minderen. Koudwatervrees wegnemen door ze mee te laten doen aan een test is drempelverlagend en levert ons weer leerzame feedback op."

Simeon van der Molen richtte in 2016 Moving Montains op. De doelstelling is om producten te produceren die qua uiterlijk, smaak, geur en bite vergelijkbaar zijn met dierlijk vlees. Van der Molen wil de voedselindustrie in beweging krijgen en het alledaagse dieet van de consument veranderen.

 

Reactie toevoegen

 
Lees ook
Naturli Foods lanceert plantaardig gehakt in Nederland

Naturli Foods lanceert plantaardig gehakt in Nederland

Het Deense Naturli Foods lanceert medio januari in 650 Albert Heijn-winkels in Nederland haar 100 procent plantaardige gehakt. Ook komen de plantaardige burgers van het merk in de schappen van de supermarkt te liggen. Begin 2018 bracht Naturli Foods het plantaardige gehakt succesvol op de Deense markt. Het bedrijf hoopt ook in Nederland in te...

Vleesvervangers steeds gezonder èn lekkerder

Vleesvervangers steeds gezonder èn lekkerder

Vegetarische burgers bevatten regelmatig net zoveel eiwit en ijzer als vlees, blijkt uit onderzoek van de Consumentenbond. Ook qua smaak doen vleesvervangers het steeds beter: een kwart van de proevers vindt een maaltijd met een vleesvervanger zelfs lekkerder dan die met vlees. De Consumentenbond onderzocht 36 vegetarische burgers op eiwit-, ijzer-...

Vegetarische Slager moet nep dierennamen aanpassen

"De Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA) heeft de Vegetarische Slager - een producent van vleesvervangers - gesommeerd een groot aantal van zijn productnamen te veranderen. Het gaat om aanduidingen als Visvrije tonyn, Kipstuckjes en Gerookte speckjes," schrijft De Volkskrant. Volgens de NVWA zijn de namen verwarrend en misleidend. Past de Vegetarische Slager de namen niet aan, dan dreigt een boete. De Vegetarische Slager is vooral verbaasd. Sinds vorige maand hebben alle productnamen het voorvoegsel 'vegetarisch' gekregen. Mede-oprichter Niko Koffeman vermoedt dat "er sprake is van een...