Nationaal BBQ Onderzoek 2017

Barbecue

De barbecue blijft ongekend populair in Nederland. De nieuwe trend is bewuster barbecueën met nieuwe technieken. Het productaanbod tijdens de barbecue neemt af, mensen kiezen voor kwaliteit in plaats van kwantiteit. Dit blijkt uit het derde Nationale BBQ Onderzoek van Trendbox en Activate&Co. Het onderzoek werd gehouden onder 854 Nederlanders tussen de 18 en 70 jaar.

Dat de barbecue populair is, komt terug in de media. Zo kwamen veel supers met een speciale BBQ-special. Ook verschenen er nieuwe BBQ-boeken en er waren masterclasses en evenementen.

Negen op de tien Nederlanders (88 procent) maakt jaarlijks minimaal één barbecue mee. Een derde (32 procent) barbecuet minstens zes keer per jaar. Maar 7 procent vindt de barbecue niets. Nederlanders waarderen een barbecue gemiddeld met 7,7. In 2016 was deze waardering hetzelfde.

Reactie toevoegen

 
Lees ook
Keurslagerij Tholhuijsen is maar 10 maanden per jaar open

Keurslagerij Tholhuijsen is maar 10 maanden per jaar open

Keurslagerij Tholhuijsen in Renesse is een echte seizoenswinkel. In de zomer trekt de slager veel meer klanten. “We hebben daarom bewust de keus gemaakt om in januari en februari te sluiten”, zegt eigenaar Rob Tholhuijsen. Die maanden zijn de vaste klanten aangewezen op de supermarkt. Dit betekent dat Tholhuijsen zijn klanten...

Vion introduceert samen met Jord Althuizen BBQ Star

Vion introduceert samen met Jord Althuizen BBQ Star

Vion introduceert een nieuw assortiment vlees voor op de barbecue, BBQ Start. Jord Althuizen, bekend van Smokey Goodness, ontwikkelde de bijpassende kruidenrubs.

Nieuw seizoen Baas BBQ

Nieuw seizoen Baas BBQ

Deze zomer gaat groothandel Makro weer op zoek naar de beste barbecue’er van Nederland. In het nieuwe seizoen van ‘Baas BBQ’ strijden 15 teams in een afvalrace om de titel Baas BBQ.