Nieuw seizoen Baas BBQ

Baas BBQ Makro

Deze zomer gaat groothandel Makro weer op zoek naar de beste barbecue’er van Nederland. In het nieuwe seizoen van ‘Baas BBQ’  strijden 15 teams in een afvalrace om de titel Baas BBQ. 

Paulo Peereboom, CEO van Makro: “Het succes van ‘Baas BBQ’ 2018 gaan we in 2019 overtreffen met een geheel vernieuwd format en een nog veelzijdigere jury. Uiteraard wint het team dat het beste slaagt in het bereiden van de gerechten, de felbegeerde titel ‘Baas BBQ 2019‘. Makro wil met dit programma onder andere laten zien dat wij niet alleen koks, maar alle ondernemers, steunen om het uiterste uit zichzelf te halen. Door gebruik van kwaliteitsproducten, onder leiding van de juiste expertise, worden de BBQ koks nóg beter.“

Alle gerechten die de teams maken worden beoordeeld door een professionele en gevarieerde jury. Deze staat dit jaar wederom onder leiding van BBQ-koning Jeremy Vermolen. Carolina van Dorenmalen verzorgt de presentatie, Zij won onlangs prijzen voor de beste blog, Foodie-ness, en beste foodvlogger.  

Elke week zit er een andere Michelin Chef in de jury. Deze stelt, op basis van producten die verkrijgbaar zijn bij Makro, de pantry samen en bereidt het gerecht voor. De kandidaten krijgen 50 minuten de tijd om geïnspireerd door en gebruik makend van de ingrediënten van het gerecht van de topchef een eigen gerecht op de BBQ te bereiden. De jury let bij de beoordeling van de gerechten op smaak, creativiteit en presentatie.

Makro laat met deze BBQ challenge zien wat de barbecuetrends voor het grillseizoen 2019 worden en dat koken op de BBQ zowel lekker als gezond is. De deelnemers gaan aan de slag met zowel vlees, vis als groente. 

RTL 4 zendt het nieuwe programma uit vanaf zondag 14 april tot en met 2 juni 2019. In acht afleveringen strijden 15 teams vanuit verschillende Makro-vestigingen om de titel ‘Baas BBQ 2019’.

Reactie toevoegen

 
Lees ook
Barbecueseizoen op volle toeren

Barbecueseizoen op volle toeren

Nu we aan huis gekluisterd zijn, biedt buiten eten een prettige afleiding. Zodra het even kan, gaat de barbecue aan. Nieuwe recepten en gerechten zijn daarbij zeer welkom. De slager kan helpen om origineel, lekker en voordelig te barbecueën en om daarbij een horeca-ervaring te evenaren.

Avo inspireert slagers met streetfood, vegan & BBQ

Avo inspireert slagers met streetfood, vegan & BBQ

Voor de derde keer organiseerden Ron Kuipers en Martijn Lelsz een AVO-seminar – ditmaal over streetfood, veganistische producten en bbq’s. Zowel ambachtelijke slagers, groothandelaren als de industrie waren vertegenwoordigd op 3 en 4 maart in de fabriek in Osnabrück.

BBQ-en blijft populair in Nederland

BBQ-en blijft populair in Nederland

BBQ-en blijft populair in Nederland. Het aantal BBQ-ers blijft hoog, de frequentie neemt iets toe en de waardering blijft hoog. Wel verandert het karakter. Er wordt minder op de grill gelegd, het aandeel van vleesvervangers neemt toe en er worden nieuwe kooktechnieken gebruikt. Dat blijkt uit het Nationaal BBQ Onderzoek 2019.