Nieuwe website en logo voor IFAW

IFAW logo

Het International International Fund for Animal Welfare (IFAW) heeft een nieuw merk, logo en website. Deze veranderingen komen volgens de organisatie "op het kritieke moment dat bewustzijn en actie van alle mensen van cruciaal belang zijn om dieren, mensen en de planeet te redden."

IFAW is een wereldwijde ngo voor dierenwelzijn en natuurbehoud. Azzedine Downes, President en CEO van IFAW:  "Mensen vormen minder dan één procent van al het leven op aarde, maar we hebben 83 procent van alle wilde dieren en de helft van de planten op de planeet vernietigd. Toch zijn we hoopvol. Elke soort en elk leefgebied heeft het vermogen veerkrachtig te zijn. En elk persoon, overal ter wereld heeft de kans om actie te nemen. De toekomst hangt af van wat we nu doen.” 

Het werk van IFAW is volop in beweging. Zo werkt de organisatie samen met technologische bedrijven om wildlife crime online te verminderen, ontwikkelt samen met wetenschappers om nieuwe methoden om walvissen te redden die verstrikt raken in vistuig en creëert wereldwijd netwerken om dieren te helpen redden tijdens en na natuurrampen.

Hierbij past volgens de organisatie een nieuw logo en een nieuwe website. "Millennials en jongere generaties in het bijzonder reageren op actie, niet alleen op beelden van dieren in het wild", vertelt Min Lew van het ontwerpbureau Base Design. "En ze willen een relevante en verfrissende manier van denken beleven, niet alleen maar een pleidooi voor hulp. De nieuwe branding doorbreekt deze diepgewortelde merkcodes. We tonen hiermee aan dat terwijl IFAW dieren beschermt, IFAW uit mensen bestaat die het werk doen en verandering creëren.”

Downes besluit: "Dit werk raakt ons allemaal. Door dieren te redden, te rehabiliteren en weer vrij te laten, een voor een, door hun leefgebieden te beschermen en hen te helpen bloeien. Zo redden we andere diersoorten. En onze eigen soort."

Reactie toevoegen

 
Lees ook
Consument betaalt graag meer voor informatie over herkomst varkenshaasje

Consument betaalt graag meer voor informatie over herkomst varkenshaasje

Consumenten hechten bij het kopen van varkensvlees waarde aan informatie over het individuele bedrijf waar de varkens gehouden zijn, én zijn bereid voor deze informatie extra te betalen. Dit blijkt uit onderzoek van Wageningen Economic Research gehouden onder consumenten in Nederland, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk. Consumenten willen vooral informatie...

Nepluvi noemt rapport NVWA misleidend

Nepluvi noemt rapport NVWA misleidend

'De NVWA misleidt ministeries, de politiek en de consument'. Met die gewaagde uitspraak reageert de pluimveeindustrie, verenigd in de Nepluvi, op het op 28 maart verschenen scherpe rapport van de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA) over de Nederlandse slachtkuikenketen. Daar is volgens de NVWA het nodige loos. De Nepluvi verwijt de NVWA een...

Kritisch rapport NVWA over slachtkuikensector

Kritisch rapport NVWA over slachtkuikensector

Nederlandse kip kun je rustig eten, maar op 70% valt wel wat aan te merken. Dat blijkt uit de woorden van Rob van Lint, inspecteur-generaal van de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA). Zijn organisatie publiceerde een drietal rapportages over de naleving van dierenwelzijn en voedselkwaliteitseisen in de Nederlandse slachtkuikensector. De autoriteit...