De Vegetarische Slager hoeft etiketten niet aan te passen

Vegetarische slager

De Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA) maakt in een brief op de website bekend dat De Vegetarische Slager de etiketten op hun vleesvervangende producten niet hoeft aan te passen. De waarschuwing had betrekking op de benamingen op de website. "De NVWA betreurt het dat er in de berichtgeving in deze zaak de indruk is gewekt dat de schriftelijke waarschuwing is gegeven voor de etikettering van producten van het bedrijf en niet om de presentatie op de website", aldus de NVWA.

Op de website van de Vegetarische Slager worden producten als filet americain, boterhamworst, kipspiesjes en beefreepjes aangeboden zonder de vermelding dat het gaat om vegetarische producten. Volgens de NVWA lijken deze producten erg op echte vleesproducten. Daarom kreeg het bedrijf een schriftelijke waarschuwing. De Vegetarische Slager heeft de omschrijvingen inmiddels aangepast.

Vegetarische Slager Jaap Korteweg reageert opgelucht op het statement van de NVWA, zoals dat vandaag via Twitter werd meegedeeld: “Wij hadden al het gevoel dat de sommatie om onze productnamen aan te passen op een misverstand moest berusten. We doen er alles aan om verwarring te vermijden, omdat onze klanten geen enkele twijfel mogen hebben over de aard van onze producten.”

Lees ook:

Reactie toevoegen

 
Lees ook
2021

2021

Af en toe heb je van die momenten dat je jezelf opeens met een soort schok realiseert dat de tijd vliegt. Welnu, dat had ik afgelopen week. Ik was op dinsdagochtend boerenkool aan het inscheppen (jawel, dat staat er echt) en toen bedacht ik me dat ik veertig jaar geleden op dinsdagochtend drie koeien moest uitbenen.

Trend biedt kansen en elke slager reageert er anders op

Trend biedt kansen en elke slager reageert er anders op

Wat worden de trends van 2021? En in hoeverre maakt de slager gebruik van trends in de branche? Terwijl de een zich volledig stort op nieuwe smaken, digitale mogelijkheden en een bezorgservice, profileert de ander zich door dat juist níet te doen.

Foodtrends in de slagerij

Foodtrends in de slagerij

Slager Josja Haagsma en foodtrendwatcher Marielle Bordewijk zien een aantal specifieke producttrends in de slagerij.