Onderhandelingen nieuwe slagers cao hervat

Slagerij Unsplash_uitsnede

Foto: Unsplash

1 januari 2020 liep de cao Slagers af. Koninklijke Nederlandse Slagers (KNS) en de vakbonden waren in overleg over een nieuwe cao, maar de coronacrisis gooide roet in het eten. Op 9 september gaan de partijen opnieuw met elkaar in overleg om tot een nieuwe cao te komen.

In januari deed KNS een eindbod van een loonsverhoging van 2,5 procent. De vakbonden wezen dit af. De hervatting van de onderhandelingen stond gepland aan het begin van de coronacrisis. In overleg besloten alle partijen dit uit te stellen. Vanwege het belang van een nieuwe cao voor de branche, kwamen de partijen op 27 augustus bij elkaar om de stand van zaken te bespreken.

"Tijdens dit overleg hebben partijen de complexe situatie toegelicht waarin hun achterban zich als gevolg van de coronacrisis bevindt", meldt KNS op de website. "Daarbij is over en weer begrip uitgesproken en is de noodzaak om tot een cao te komen onderstreept."

Ook vakbond FNV vermeldt de hervatting van het cao-overleg op website. "Partijen willen ondanks alle problemen en dillema’s toch tot een cao komen", aldus FNV.

Reactie toevoegen

 
Lees ook
Finalisten Lekkerste Bal Gehakt 2020 bekend

Finalisten Lekkerste Bal Gehakt 2020 bekend

Meer dan 80 slagers schreven zich in voor de KNS-vakwedstrijd De Lekkerste Bal Gehakt. De vakjury keurde alle inzendingen en maakte 10 september tien finalisten bekend. Op 30 september wordt bekend welke slager dit jaar de Lekkerste Bal Gehakt maakt.

Normale kansen

Normale kansen

Voor sommigen van u zit de vakantie er al op, anderen hebben nog een week of twee. Maar in welke fase van de vakantie u ook zit, één ding was voor ons allemaal gelijk: het was een andere zomer dan anders. De vakantie ging niet door, of wel maar dan anders. In Frankrijk moest u een mondkapje op in de supermarkt, voor Kroatië veranderde...

Campagne 'Zorg voor een vakantierooster' nu online

Campagne 'Zorg voor een vakantierooster' nu online

De KNS ontwikkelde voor de zomermaanden voor de slagers een campagne met een verwijzing naar onze huidige manier van leven met als thema ‘Omdat we thuisblijven deze zomer’. Deze campagne bestaat uit drie boodschappen. De eerste ('Soms moet je even doorbijten') is net afgelopen en vandaag op 1 juli start de tweede: 'Zorg voor een vakantierooster'. In...