Online slager BBQuality concurreert met de supermarkt

3 juli 2018

Online slager BBQuality is gevestigd in het Brabantse dorpje Langenboom. De shop bedient maandelijks zo'n 2.000 klanten. Claus van Vught zette het bedrijf in 2014 op met zijn compagnon Paul van Dinther. “Wij leveren de kwaliteit van de ambachtelijke slager, maar we concurreren met de supermarkt”, aldus Van Vught.

BBQuality

De ouders van Van Vught hadden een slagerij. Hij zag hoeveel moeite het hen kostte het bedrijf rendabel te houden. Hij vond dat de slagerij zich meer moest richten op de horeca en begon een eigen slagerij binnen het bedrijf van zijn vader. De webshop volgde in 2014. Van Vught constateerde dat veel consumenten hun vlees in de supermarkt kopen vanwege het gemak. De webshop moest hier verandering in brengen.

Goed vlees

BBQuality levert alleen goed vlees. "Wij willen vlees van koeien die een rustig leven hebben gehad met weinig stress, dat komt de kwaliteit ten goede”, vertelt Van Vught. Als het in grote stukken binnen komt, wordt het in porties gesneden en verpakt. De bezorging bij de klant gebeurt binnen 24-uur in tempex-dozen met icepacks. Klanten kunnen de verpakking terugsturen, zodat deze nogmaals gebruikt kan worden.

Aanbod webshop

Momenteel zijn via de webshop ruim 450 artikelen verkrijgbaar. Niet alleen rund- en varkensvlees, maar ook lam, kip en sinds kort vis en eigen kruidenmengsels. Van Vught en Van Dinther zijn steeds bezig om het aanbod verder te verbeteren. Ze hebben er bewust voor gekozen om geen biologisch vlees te verkopen. Het prijsverschil is volgens Van Vught te groot. "Biologische kip kost wel zestig tot zeventig procent meer dan conventionele kip. Dat heeft de klant er niet voor over” besluit Van Vught.

Meer weten over Claus van Vught en zijn online slagerij BBQuality? Lees dan het complete artikel in vakblad Vlees+, editie 3-2018. Nog geen abonnee? Sluit dan hier een abonnement af.

Altijd op de hoogte blijven?