Op zoek naar de Leukste Slagerij van Nederland

Vlees+_De leukste slagerij 2018

De organisatie van de Slavakto gaat dit jaar op zoek naar de ‘Leukste Slagerij van Nederland’. Naast de vertrouwde vakwedstrijden, is er dit jaar een nieuwe verkiezing waarbij de slagerij en het team van medewerkers centraal staan. Alle slagerijen kunnen zich nog tot en met 13 september inschrijven.

Leukste Slagerij 2018

De verkiezing ‘Leukste Slagerij 2018’ staat volledig in het teken van de slagerij in het algemeen, het team van medewerkers en een teamoverwinning. De Leukste Slagerij van Nederland heeft namelijk niet alleen goede producten, maar ook een sfeervolle inrichting, tevreden klanten en een topteam aan vakkundige medewerkers.

Voorverkiezingsronde

Hoe werkt de verkiezing? Slagerijen kunnen zichzelf aanmelden voor de verkiezing. De verkiezing van de ‘Leukste Slagerij 2018’ bestaat uit twee ronden. In de eerste voorverkiezingsronde, van 17 september t/m 12 oktober, kunnen de klanten online op hun favoriete slagerij stemmen. Bij het uitbrengen van een stem worden rapportcijfers gegeven voor een aantal criteria zoals bijvoorbeeld prijs-kwaliteitverhouding, klantvriendelijkheid en assortiment. Ook wordt er gevraagd naar verbeterpunten voor de slagerij. Hierdoor ontvangt elke deelnemende slagerij uiteindelijk een waardevol benchmarkrapport.

Twaalf provinciewinnaars

Op basis van deze stemronde worden er uiteindelijk twaalf provinciewinnaars gekozen tot de ‘Leukste Slagerij van hun provincie’. De ranglijst per provincie wordt opgesteld op basis van een gewogen gemiddelde waarbij het aantal stemmen voor 50 procent meetelt en het gemiddelde rapportcijfer ook voor 50 procent meetelt. Na 15 oktober worden de provinciewinnaars bekend gemaakt.

Slavakto

Tijdens de eerste dag van de Slavakto, op 5 november, vindt de finale plaats. De slagerijteams van de twaalf provinciewinnaars uit de eerste ronde strijden om de landelijke titel 'Leukste Slagerij 2018'. Dit gebeurt door diverse live ‘battles’ die door een deskundige jury beoordeeld worden. Deze battles zijn opdrachten die steeds een-op-een ‘uitgevochten’ moeten worden. Na twee rondes is er dan duidelijk wie de nummer 1, 2 en 3 van Nederland zijn.

Aanmelden

Deelname aan de verkiezing kost € 50,- (excl. btw) per winkel. Iedere deelnemer wordt toegevoegd aan de online stemtool, kan online promotiematerialen bestellen en banners downloaden én ontvangt het rapport met de cijfers en opmerkingen gegeven door de klanten. Inschrijven kan nog tot en met 13 september via www.leuksteslagerij.nl.

Reactie toevoegen

 
Lees ook
De 'vleesweters' van Slagerij Van der Meer uit Castricum

De 'vleesweters' van Slagerij Van der Meer uit Castricum

De vleesweters noemen ze zichzelf. Bij Slagerij Van der Meer uit Castricum staan puur vlees en ambacht centraal. Met workshops en het actief aanbieden van vergeten vlees etaleert eigenaar Joost van der Meer zijn vakkennis. “We willen laten zien dat we echte slagers zijn.”

Het nieuwe normaal

Het nieuwe normaal

Wat is er enorm veel veranderd sinds mijn laatste column. Schreef ik afgelopen editie nog over het plezier dat we hebben in ons vak, komt daar ineens een coronacrisis overheen. Onze minister-president zegt: “bleib zu Hause, restez à la maison, blijf thuis.” Hij heeft er ook nog een leuke kreet bij bedacht: “de intelligente lockdown.”

Coronacrisis leidt tot extra service

Coronacrisis leidt tot extra service

De consumentenbehoefte verandert razendsnel, als gevolg van het coronavirus. Slagers merken dat uiteraard ook en spelen hier massaal op in door bestel- en bezorgmogelijkheden te bieden.