Overname Intertaste door Koninklijke Euroma

Euroma Intertaste

De internationale kruiden- en specerijenproducent Koninklijke Euroma neemt alle aandelen van Intertaste over. Met de overname versterkt Euroma de marktpositie en het past binnen de ambitie van Euroma om door acquisities en autonome groei uit te groeien tot dé toonaangevende smaakmaker op de markt van kruiden en specerijen. Euroma heeft de overname recent gemeld bij de Autoriteit Consument & Markt (ACM) en is in afwachting van haar toestemming.

Strategische overname

Algemeen directeur Robert Hoogstra van Euroma noemt het ‘een echt strategische overname.’ Hoogstra: "De positionering en marktbenadering van beide bedrijven liggen heel dicht tegen elkaar aan, terwijl we grotendeels een complementair klantenbestand hebben. Samen zijn de bedrijven sterker dan de som der delen. De krachtenbundeling zal zich vertalen in toonaangevende, innovatieve concepten, vernieuwende smaken en een nog betere, snellere en betrouwbare realisatie."

Ook de algemeen directeur van Intertaste Maarten Baardse is verheugd met deze transactie en het feit dat Intertaste in Nederlandse handen blijft. "De combinatie van Euroma en Intertaste levert een sterk bedrijf op en biedt zowel voor onze medewerkers als voor onze klanten enorm veel kansen voor de toekomst."

Klantgericht

Zowel Euroma als Intertaste opereren klantgericht en zijn belangrijke leveranciers aan toonaangevende ondernemingen in de voedingsmiddelenindustrie. De combinatie van Euroma en Intertaste realiseert met circa 500 medewerkers een omzet van 220 miljoen Euro. "We zien gezamenlijke groeimogelijkheden (...) Dankzij de bundeling van kennis is de nieuwe organisatie nog beter in staat haar klanten te bedienen." stelt Hoogstra vast.

De realisatie van een nieuwe fabriek in Zwolle stelt de nieuwe organisatie in staat om trends en inzichten te vertalen naar concrete concepten. Het bijbehorende, moderne innovatiecentrum faciliteert bovendien de continue ontwikkeling van innovatieve producten en smaken. De state-of-the-art geautomatiseerde fabriek wordt in 2019 betrokken.

Reactie toevoegen

 
Lees ook
Slager Fred Piepenbrock gelooft in eigen kwaliteit

Slager Fred Piepenbrock gelooft in eigen kwaliteit

Al 28 jaar staat slager Fred Piepenbrock aan het roer van slagerij Piepenbrock in Diemen. Deze grote ambachtelijke slagerij is georganiseerd als een supermarkt. Klanten lopen met hun mandje door de zaak en rekenen af bij de kassa. Maar er is ook bedienend personeel en alles is vers en ambachtelijk bereid. Naast vlees en vleeswaren verkoopt de slager...

Van Melik Food Groep neemt Bleijlevens Vleeswaren over

Van Melik Food Groep neemt Bleijlevens Vleeswaren over

Van Melik Food Groep neemt het familiebedrijf Bleijlevens Vleeswaren uit Simpelveld over. De directies van beide bedrijven brachten het nieuws op 7 juli naar buiten na de ondertekening van de koopakte. Bleijlevens Vleeswaren Bleijlevens Vleeswaren is al ruim een eeuw actief in de vleeswereld. Sinds de jaren '70 is het bedrijf gericht op het produceren...

Less is more, of niet?

Less is more, of niet?

Je kan geen artikel lezen of het gaat over minder. Minder vlees, minder zout, minder suiker, en ga zo maar door. Dat wij minder vlees moeten gaan eten dat weten we. Je kunt als slager ook best minder vlees verkopen maar dan wel iets heel lekkers, producten waar de consument voor omrijdt. Natuurlijk kun je ook enkele vega-producten opnemen in je assortiment,...