Project Kerstkip toont hoe kippen echt opgroeien

Project Kerstkip-2

56 dagen. 4 camera’s. 10 kippen per vierkante meter. Dat is project Kerstkip. Een initiatief dat consumenten laat zien hoe kippen opgroeien en hen het resultaat laat proeven. Project Kerstkip loopt tot en met 24 december 2017 en is een initiatief van 2 Sisters Storteboom.

Live meekijken

Met Project Kerstkip laat 2 Sisters Storteboom het publiek op om een kijkje achter de schermen te nemen in de Nederlandse pluimveesector. Op de speciale website kerstkip.nl kan er via 4 Nestcams meegekeken worden in de stallen van tweelingboeren Jacco en Leo. Ook worden er op social media en op de website tal van feiten gedeeld over kip.

Om bereik te genereren voor de actie en het verhaal achter de Nederlandse kip, wordt een campagne opgestart. Onder andere in Delicious Magazine en via social media. Ook Masterchef Peter Lute verleent zijn medewerking. Hij zal de receptuur verzorgen voor de Kerstkippen die via de website te bestellen zijn.

Project Kerstkip

De kippen die de hoofdrol spelen in deze campagne, geven een goed beeld van de werkelijke situatie. Zij krijgen normale, gezonde voeding en voldoende frisse lucht. Wel zijn zij in de stal geboren waar zij ook opgroeien, dit is nog niet gebruikelijk. De buitenruimte en bezetting in de stal is goed vergelijkbaar met de 1-ster kwalificatie van Beter leven.

Project Kerstkip heeft tot doel te laten zien hoe bijzonder een gewone kip is. En hoe lekker, duurzaam en gezond. “Dit doen we door iedereen de kans te geven live mee te kijken met de groei van 10.000 kippen. Kippen die net voor Kerst volgroeid zullen zijn,” aldus commercieel directeur retail van 2 Sisters Storteboom Jeroen Floris. Klanten die een Kerstkip bestellen, krijgen deze vlak voor Kerstmis gekoeld thuisbezorgd.

  • https://www.youtube.com/watch?v=jHozdD-Q7tU

Reactie toevoegen

 
Lees ook
Keurmerken doen goede zaken in de supermarkt

Keurmerken doen goede zaken in de supermarkt

Eén op iedere zeven euro's die Nederlandse consumenten uitgeven in de supermarkt werd in 2017 besteed aan levensmiddelen met een keurmerk, meldde onderzoeksbureau IRI in juni van dit jaar. Keurmerken als Beter Leven en MSC realiseerden toen samen een groei van €830 miljoen (+30 procent) en waren goed voor in totaal €3,6 miljard...

Huls droge worst krijgt vier keer goud op de Slavakto

Huls droge worst krijgt vier keer goud op de Slavakto

Goed nieuws van worstproducent Huls. Vier droge worstproducten werden tijdens de Slavakto bekroond met goud. Daarnaast hebben alle droge worstproducten van de Dierenbescherming het Beter Leven Keurmerk varken 1 ster gekregen. Vier maal goud op Slavakto Een onafhankelijke jury keurde tijdens de slagersvakbeurs Slavakto de droge worstproducten van Huls....

Stunten met vlees voor meer dierenwelzijn

Stunten met vlees voor meer dierenwelzijn

Deze week staat in het teken van het Beter Leven Keurmerk. Supermarkten brengen van 22 tot en met 28 oktober diervriendelijke producten extra onder de aandacht. Foodlog vroeg supermarkten wat zij bijdragen aan de landelijke Beter Leven Week. Door Hasna Chelhi - Foodlog De Beter Leven Week is een initiatief van de Dierenbescherming....