Promotie Belgisch rundvlees

23 april 2019

De drie Belgische horeca-federaties, de landbouworganisaties en een sectororganisatie gaan Belgisch rundvlees, zoals Witblauw, Bleue de Chimay, het Rood ras, Limousin en Charolais, promoten bij de consument. Hiervoor tekenden zij 19 april een charter. Dat meldt het Laatste Nieuws.

Minister van Landbouw, Denis Ducarme (MR), coördineert het initiatief. “Er bestaat bij de consument soms een gebrek aan kennis over de veelzijdigheid van de producten van bij ons. Door middel van dit charter kunnen we dit mooie vlees nog beter aan de man brengen. Er is voor elk wat wils”.

In de charter zijn de volgende afspraken vastgelegd. De veehouderijen beloven traceerbaarheid, dierenwelzijn en gezonde en duurzame voeding. De horeca gaat opleidingen organiseren, het Belgisch vlees promoten en minder bekende stukken vlees op de kaart zetten. Er wordt gewerkt aan een logo, zodat de consument kan zien dat het om Belgisch rundvlees gaat.

Foto: Charolais (Pixabay)

 

Altijd op de hoogte blijven?