Promotiecampagne voor kalfsvlees met Europees geld

Europa smaakt_promotie kalfsvlees

Er is een nieuwe Europese promotiecampagne voor kalfsvlees. Onder de noemer Europa smaakt - Kalfsvlees 1 goed idee voor 1000 goede ideeën is de campagne uitgerold in België, Frankrijk en Italië. Europa betaald voor de komende drie jaar mee aan deze campagne.

Kalfsvlees is populair in Europa. De productie is grotendeels lokaal: 86 procent van de Europese productie vindt plaats in Nederland, Frankrijk, Italië en België. De campagne roemt de smaak van het vlees en wijst op de gezonde eigenschappen en de veelzijdigheid van het product. Je kunt er culinair eindeloos mee variëren.

Onderdeel van de campagne is de website gekopkalfsvlees.be. Op deze website staat vol met informatie en weetjes over kalfsvlees en tientallen recepten, zoals saltimbocca, kalfsvlees marengo en kalfsgebraad met sjalotten en krielaardappelen.

Daarnaast komt er in België een uitgebreide instore campagne bij Belgische retailers en slagers, een onlinewedstrijd met een Franse, Italiaanse en Belgische chef, en een receptenboek. 

Reactie toevoegen

 
Dossiers
Lees ook
Week van de slager succesvol

Week van de slager succesvol

De zevende editie van de Week van de Slager vond plaats van 13 tot 17 mei. Het evenement, waarin slagers hun deuren openen voor het publiek, duurde vorig jaar drie dagen. Wegens het succes besloot de organisatie dit jaar om het evenement te verlengen. Met zo’n driehonderd deelnemende slagers was het ook dit jaar weer een succes.

Nederlands kalfsvlees op Frans foodfestival

Nederlands kalfsvlees op Frans foodfestival

Het foodfestival Omnivore in Parijs is een platform voor de nieuwe generatie topchefs en de moderne cuisine. De editie van 2019 zit er weer op. Van 10 tot en met 12 maart lieten chefs, boeren, wijnmakers en sommeliers hun visie op toekomst zien. VanDrie Group is partner van dit evenement.  "Begrijp en respecteer de wortels om de toekomst...

Duitse minister van Landbouw bij VanDrie Group tijdens IGW

Duitse minister van Landbouw bij VanDrie Group tijdens IGW

Bij de start van de Duitse beurs Internationale Grüne Woche (IGW) op 18 januari ontmoette de Duitse minister van Landbouw Julia Klöckner haar Nederlandse collega Carola Schouten bij de VanDrie Group. Chef-kok Edgar Buhrs serveerde daarbij een hartig ontbijt met quiche en pralines van kalfswangetjes. De IGW is een ontmoetingsplaats voor Nederlandse...