Promotiecampagne voor kalfsvlees met Europees geld

Europa smaakt_promotie kalfsvlees

Er is een nieuwe Europese promotiecampagne voor kalfsvlees. Onder de noemer Europa smaakt - Kalfsvlees 1 goed idee voor 1000 goede ideeën is de campagne uitgerold in België, Frankrijk en Italië. Europa betaald voor de komende drie jaar mee aan deze campagne.

Kalfsvlees is populair in Europa. De productie is grotendeels lokaal: 86 procent van de Europese productie vindt plaats in Nederland, Frankrijk, Italië en België. De campagne roemt de smaak van het vlees en wijst op de gezonde eigenschappen en de veelzijdigheid van het product. Je kunt er culinair eindeloos mee variëren.

Onderdeel van de campagne is de website gekopkalfsvlees.be. Op deze website staat vol met informatie en weetjes over kalfsvlees en tientallen recepten, zoals saltimbocca, kalfsvlees marengo en kalfsgebraad met sjalotten en krielaardappelen.

Daarnaast komt er in België een uitgebreide instore campagne bij Belgische retailers en slagers, een onlinewedstrijd met een Franse, Italiaanse en Belgische chef, en een receptenboek. 

Reactie toevoegen

 
Dossiers
Lees ook
Cordon bleu met kaasspreads

Cordon bleu met kaasspreads

Deze keer gaan we naast vlees ook met kaas aan de gang. De bekendste vleesvariant met kaas is natuurlijk de cordon bleu, een filetlapje gevuld met ham en kaas. Ik heb een mooi stuk varkensvlees hiervoor, maar het kan ook heel goed met kalfsvlees. Je kunt ook kleine ‘vinkjes’ van een laagje smeerbare kaasspread voorzien, of een rollade. Tekst...

VanDrie Group presenteert MVO-verslag 2018

VanDrie Group presenteert MVO-verslag 2018

Voor het twaalfde jaar op rij presenteert de VanDrie Group de resultaten op het gebied van Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO). In een online gepubliceerd verslag beschrijft de ketenproducent van kalfsvlees, (kalver)voeders en kalfsvellen de resultaten van 2018 en de uitdagingen voor de komende jaren.

Week van de slager succesvol

Week van de slager succesvol

De zevende editie van de Week van de Slager vond plaats van 13 tot 17 mei. Het evenement, waarin slagers hun deuren openen voor het publiek, duurde vorig jaar drie dagen. Wegens het succes besloot de organisatie dit jaar om het evenement te verlengen. Met zo’n driehonderd deelnemende slagers was het ook dit jaar weer een succes.