Promotiecampagne voor kalfsvlees met Europees geld

6 juni 2019

Er is een nieuwe Europese promotiecampagne voor kalfsvlees. Onder de noemer Europa smaakt - Kalfsvlees 1 goed idee voor 1000 goede ideeën is de campagne uitgerold in België, Frankrijk en Italië. Europa betaald voor de komende drie jaar mee aan deze campagne.

Kalfsvlees is populair in Europa. De productie is grotendeels lokaal: 86 procent van de Europese productie vindt plaats in Nederland, Frankrijk, Italië en België. De campagne roemt de smaak van het vlees en wijst op de gezonde eigenschappen en de veelzijdigheid van het product. Je kunt er culinair eindeloos mee variëren.

Onderdeel van de campagne is de website gekopkalfsvlees.be. Op deze website staat vol met informatie en weetjes over kalfsvlees en tientallen recepten, zoals saltimbocca, kalfsvlees marengo en kalfsgebraad met sjalotten en krielaardappelen.

Daarnaast komt er in België een uitgebreide instore campagne bij Belgische retailers en slagers, een onlinewedstrijd met een Franse, Italiaanse en Belgische chef, en een receptenboek. 

Altijd op de hoogte blijven?