Schouten Europe verandert GoodBite in Schouten voor foodservice en food industrie

Schouten Europe

Foto: Schouten Europe

Vanaf begin 2020 verandert het Nederlandse familiebedrijf Schouten Europe B.V. de naam GoodBite in Schouten voor de foodservice en foodindustrie. In de retail blijft Schouten haar producten leveren onder de merknaam GoodBite.

Zomer 2019 lanceerde Schouten Europe lanceerde de nieuwe huisstijl. Hierbij liet de organisatie weten dat de familienaam Schouten prominenter gebruikt gaat worden de marketingcommunicatie. De omschakeling van GoodBite naar Schouten in de foodservice en foodindustrie is hierbij een belangrijke stap.

“Binnen de snel veranderende markt van vleesvervangers is het belangrijk dat wij ons als bedrijf blijven onderscheiden", zegt Peter Schouten, algemeen directeur van Schouten Europe. "Wij zijn er van overtuigd dat het sterker uitdragen van onze familienaam hierbij kan helpen.”

Voor de Retail blijft Schouten de merknaam GoodBite gebruiken. De GoodBite producten zijn onder andere verkrijgbaar bij Jumbo, PLUS en Deen supermarkten. Daarnaast levert Schouten producten onder private label aan supermarkten in binnen- en buitenland.

Schouten Europe startte in 1990 met de ontwikkeling van vleesvervangers op basis van plantaardige eiwitten. Voor de producten maakt het bedrijf gebruik van onder andere bonen, noten, zaden, soja, tarwe, kikkererwten en linzen. 

Reactie toevoegen

 
Lees ook
Unilever neemt de Vegetarische Slager over

Unilever neemt de Vegetarische Slager over

Unilever en de Vegetarische Slager gaan samen verder. De overname past binnen de strategie van Unilever om het portfolio van plantaardige voedingsmiddelen uit te breiden en in te spelen op de groeiende consumententrend om minder vlees te eten. Ook voor de Vegetarische Slager past de overname in de groeiambitie. Oprichter Jaap Korteweg verwacht dat het...

Naturli Foods lanceert plantaardig gehakt in Nederland

Naturli Foods lanceert plantaardig gehakt in Nederland

Het Deense Naturli Foods lanceert medio januari in 650 Albert Heijn-winkels in Nederland haar 100 procent plantaardige gehakt. Ook komen de plantaardige burgers van het merk in de schappen van de supermarkt te liggen. Begin 2018 bracht Naturli Foods het plantaardige gehakt succesvol op de Deense markt. Het bedrijf hoopt ook in Nederland in te...

Zandbergen brengt Beyond Meat op de Europese Markt

Zandbergen brengt Beyond Meat op de Europese Markt

Zandbergen World’s Finest Meat gaat Beyond Meat vertegenwoordigen in Europa. De Californische start-up Beyond Meat wordt gezien als leider op het gebied van plantaardig vlees. Het bedrijf wil nu uitbreiden naar Europa en ziet in Zandbergen de ideale partner. Vanaf juli is de Beyond Burger verkrijgbaar voor foodservice klanten van Zandbergen in Europa,...